דמוקרט? התקשורת מסתירה שזלנסקי הלאים את אמצעי התקשורת האוקראינים ואסר על פעילותם הפוליטית של 11 מפלגות
בצעד קיצוני שמוציא מהחוק מספר מפלגות (כולל מפלגות הנמצאות בפרלמנט) ואשר מאחד את אמצעי התקשורת תחת ניהול הממשלה וולודימיר זלנסקי תופס שליטה אבסולוטית על מדינתו

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אסר בסוף השבוע על 11 מפלגות אופוזיציה לפעול תוך שהוא מלאים את התקשורת וכל פעילות התומכת במפלגות שסומנו כ"פרו-רוסיות" אינה חוקית כעת.

Axios מדווחת כי רשימת המפלגות האסורות כעת כוללת: פלטפורמה לכל החיים, מפלגת שרי, נאשי, גוש האופוזיציה, אופוזיציה שמאלנית, איחוד כוחות השמאל, מדינה, המפלגה הסוציאליסטית הפרוגרסיבית של אוקראינה, המפלגה הסוציאליסטית של אוקראינה, המפלגה הסוציאליסטית וגוש וולודימיר סלדו.

"כל פעילות של פוליטיקאים שמטרתה פיצול או שיתוף פעולה לא תצליח", הודיע ​​זלנסקי ביום ראשון.

"בהתחשב במלחמה בקנה מידה מלא שמנהלת הפדרציה הרוסית והקשרים של כמה מבנים פוליטיים עם מדינה זו, כל פעילות של מפלגות פוליטיות אלה במהלך החוק הצבאי מושעית".

פלטפורמה לחיים היא מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר באוקראינה ומחזיקה כיום ב-44 מושבים בפרלמנט.

בשנה שעברה, מנהיג המפלגה, ויקטור מדבדצ'וק, הואשם בבגידה והושם במעצר בית.

מפלגה נוספת, נאשי, מנוהלת על ידי יבהן מוראייב אשר בריטניה האשימה בעבר בשיתוף פעולה עם מוסקבה כדי להפיל את ממשלת אוקראינה. עם זאת, על מוראייב הוטלו סנקציות על ידי רוסיה ב-2018.

המיעוט הרוסי באוקראינה התמודד עם אפליה מוגברת מאז ההפיכה ב-2014. מפלגות האופוזיציה מייצגות במידה רבה 17% מהעם האוקראיני שהם רוסים אתניים.

חוקי השפה והתרבות כוונו נגד סרטים רוסיים, כולל אחד בכיכובו של זלנסקי.

הצו הנשיאותי החדש הוא חלק מהמאמץ של זלנסקי ליצור נרטיב פוליטי מאוחד באוקראינה.

הוא הכריז על מדיניות מידע המשלבת את "כל ערוצי הטלוויזיה הלאומיים...[לכדי] פלטפורמת מידע אחת של תקשורת אסטרטגית".

YOU MIGHT ALSO LIKE