132 הרוגים בהתרסקות מטוס נוסעים לתוך הר בסין - "עוד 737-800 של בואינג"
אסון התעופה הקשה שידעה סין מזה קרוב ל-30 שנה לאחר מאות מיליוני שעות תעופה בטוחות אירע הבוקר, חברת בואינג חוקרת את נסיבות התאונה במטוסה הידוע לשמצה

במה שעשויה להיות אחת מהתרסקויות המטוס הקשות ביותר של מטוס נוסעים סיני זה עשרות שנים, מטוס של חברת China Eastern Airline שנשא על סיפונו 132 נוסעים ואנשי צוות התרסק ביום שני בהרי מחוז גואנגשי בדרום סין. לא נמסרה הודעה מיידית על מספר הנפגעים.

חברת צ'יינה איסטרן החליטה להפסיק את כל הטיסות בהן היו מעורבים מטוסי בואינג 737-800, הדגם המעורב בהתרסקות הבוקר.

במקביל קו סיוע טלפוני למאות המשפחות הוקם, וחברת התעופה הביעה "תנחומים עמוקים" לנוסעים ולאנשי הצוות שהיו על הסיפון.

האתר, האפליקציה של China Eastern וחלק מפלטפורמות המדיה החברתית שלה נצבעו שחור ולבן בסימן אבל.

בואינג קיבלה דיווח על ההתרסקות ביום שני מ-China Eastern Airlines והיא תבחן את הנתונים כדי ללמוד עוד על מה השתבש.

מניית בואינג נסחרת בירידות לקראת פתיחת השוק בארה"ב; וירדה ב-8%.

בהנחה שאין ניצולים, ההתרסקות תהיה אחת החמורות ביותר בהיסטוריה המודרנית של סין לא הרחק מאחורי טיסה 2303 של China Northwest Airlines ב-1994, שהתרסקה כתוצאה מתקלה בטייס האוטומטי, והרגה את כל 160 האנשים שהיו על הסיפון.

פעולות חילוץ יצאו לדרך ו-588 צוותי כיבוי נשלחו למקום כדי לסייע לשירותי החירום המקומיים.

כפרי מקומי שהיה עד לזירת ההתרסקות סיפר לרשת החדשות המקומית Jimu News כי המטוס התפרק והצית שריפה ששרפה עצים ובמבוק לפני שהכבאים המקומיים הגיעו וכיבו את רוב השריפה.

לפי ה-SCMP, חברות התעופה של סין רשמו למעלה מ-100 מיליון שעות רצופות של טיסה בטוחה נכון ל-19 בפברואר, לפי ג'ו טאו, פקיד במינהל התעופה האזרחית.

צ'יינה איסטרן עדיין לא הגיבה על ההתרסקות, או הגיבה לשאלות התקשורת. אסון חברת התעופה הגדול האחרון של סין התרחש באוגוסט 2010, כאשר טיסה מחרבין התרסקה ביצ'ון והרגה 42 בני אדם.

YOU MIGHT ALSO LIKE