המושל מגיב לדרישה הרוסית להחזיר להם את אלסקה: "בהצלחה עם זה"
מחוקק מהקרמלין אמר כי בתגובה לסנקציות, וושינגטון צריכה להחזיר לרוסים את השטחים שרכשו ממנה לפני 150 שנה. מחוקקים במדינה הגיבו מיד: "לעולם, לעולם, לעולם לא"

אחרי שבכיר רוסי טען שוושינגטון צריכה להחזיר להם את אלסקה – שטח שנרכש מהפדרציה הרוסית לפני כ-150 שנים – מחוקקים במדינה הצפונית ביותר בארצות הברית מבהירים: זה לא הולך לקרות.

(צילום: Shutterstock)

כזכור, חבר הפרלמנט הרוסי, אולג מטביצ'ב, ערך ראיון בו התייחס לסנקציות הכבדות שהוטלו על המדינה מצד המערב בכלל וארצות הברית בפרט, זאת בתגובה לפלישה לאוקראינה.

המחוקק מהקרמלין אמר כי המנהיגים האמריקניים צריכים "לחשוב על פיצוי": "הנזק שגרמו לנו הסנקציות האלו, עלה כסף. החזרת רכוש, כולל רכוש של האימפריה הרוסית, ברית המועצות ואפילו חלקים מרוסיה שנכבשים כעת על ידי ארצות הברית".

כאשר נשאל אם הוא מתכוון לאלסקה ופורט רוס, אזור בקליפורניה, מטביצ'ב אישר. "זו הנקודה הבאה שלי – הכרה באלסקה, פורט רוס ואנטרקטיקה. למעשה, אנחנו גילינו את זה, אז זה שייך לנו".

אמנם הדרישה לא נתפסת מאוד מציאותית, אך מחוקקים מאלסקה היו חייבים להגיב. הסנאטורית הרפובליקנית, ליסה מורקובסקי, צייצה בחשבון הטוויטר שלה כתבה על הנושא, והוסיפה גיפ של טיילור סוויפט עם הכיתוב: "זה לעולם, לעולם, לעולם לא יקרה".

מושל אלסקה הרפובליקני, מייק דאנליבי, הגיב גם הוא לידיעה וצייץ: "בהצלחה עם זה! לא אם יש לנו מה לומר על זה. יש לנו מאות אלפי תושבי אלסקה חמושים, וחברי צבא יראו את זה אחרת".

ארצות הברית רכשה את אלסקה מהאימפריה הרוסית בשנת 1867, מה שסימן אז את סוף המאמצים להרחבת הסחר וסוף ההתיישבות של האימפריה בחוף האוקיינוס השקט של ארה"ב. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה כי השטח נמכר תמורת 7.2 מיליון דולרים.

אזור נוסף שהמחוקק הרוסי מבקש להחזיר לבעלות רוסית, היא המושבה בפורט רוס, על חוף סונומה של קליפורניה, שהקומה בשנת 1812. במשך שנים היו באזור מאבקים על גידול יבולים, מתחים עם אמריקאים, ואף חובות כספיים גבוהים – כך שהרוסים ויתרו בקלות על השטח, והוא נמכר בשנת 1841.

YOU MIGHT ALSO LIKE