שר החוץ הרוסי משבח את רשת 'פוקס ניוז' על אופן סיקור המלחמה באוקראינה
סרגיי לברוב אמר כי ערוץ החדשות הימני מציג נקודות מבט שונות, ולא רק נרטיב אחד. הוא הזכיר את חסימתו של טראמפ מהרשתות החברתיות ואמר: "כבר אין תקשורת מערבית עצמאית"

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, שיבח את רשת 'פוקס ניוז' על אופן הסיקור שלה של המלחמה במזרח אירופה בהשוואה לערוצי תקשורת אחרים.

(צילום: Shutterstock)

בראיון שנערך בשפה האנגלית עם סוכנות החדשות הממלכתית RT, לברוב אמר ש'פוקס ניוז' "ניסתה לייצג כמה נקודות מבט חלופיות" בסיקור המלחמה באוקראינה.

"אנחנו מכירים את הניסוחים והתחבולות שמשמשות את מדינות המערב כדי לתמרן את התקשורת, הבנו מזמן שאין דבר כזה תקשורת מערבית עצמאית", אמר. "אם מסתכלים על ארצות הברית, רק פוקס ניוז מנסה להציג נקודות מבט חלופיות".

שר החוץ הרוסי המשיך וגינה את החסימה של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהרשתות החברתיות, ואף התייחס לתיאור של המסתערים על הקפיטול ב-6 בינואר כטרוריסטים, שנשמע רבות בתקשורת.

"אבל כשאתה צופה בערוצים אחרים, קורא את הרשתות החברתיות ופלטפורמות האינטרנט השונות, כשנשיא מכהן נחסם, הצנזורה הזאת נמשכת, ובגדול. הם מחליפים מושגים בכל פעם שקורה משהו שמוביל למחאה המונית שהם לא אוהבים, והם מיד קוראים לזה טרור פנים", אמר לברוב.

הוא הוסיף: "אז זו מלחמה, וזו מלחמה שכרוכה בשיטות של טרור מידע".

דבריו של לברוב הגיעו כאשר שש מדינות מערביות האשימו את מוסקבה בשימוש במועצת הביטחון של האו"ם עבור דיסאינפורמציה ולהפיץ תעמולה, לאחר שדיפלומטים רוסים שוב העלו טענות כי ארה"ב מערבת נשק ביולוגי – דברים אשר מוכחשים פעם אחר פעם על ידי וושינגטון ואוקראינה.

כאשר הזכיר את רשת פוקס ניוז, שר החוץ הרוסי למעשה דיבר על התבטאויות רבות בעיקר מצד המנחה טאקר קרלסון - שרק ביום שישי האחרון, הוא הציע שפקידי ממשל אמריקנים רוצים מלחמה בין רוסיה אוקראינה, במטרה "להשיג יותר כוח". הוא חיזק את התיאוריה הזו עם טענות שארה"ב סייעה לעורר את הסכסוך לאחר שהגיעו לקיצן סמכויות החירום שנחקקו במהלך מגפת הקורונה.

"בדיוק ברגע שבו סמכויות החירום שהם העניקו לעצמם כדי להילחם בקורונה החלו לדעוך, המנהיגים שלנו החלו לדחוף לסכסוך עם רוסיה", אמר קרלסון.

בתחילת החודש, מנחה פוקס ניוז גרג גוטפלד אמר שהתקשורת מקדמת נרטיב אך ורק דרך עיני האוקראינים, והוסיף: "והם הולכים רק בכיוון אחד, ואני מבין את זה, כי הם אלה שחווים את הזוועה, נכון? אז זה כל מה שאנחנו הולכים לראות".

YOU MIGHT ALSO LIKE