התפרצה לשידור חי בטלוויזיה הרוסית – כדי להזהיר את האזרחים מפני פרופגנדה | תיעוד
עובדת בערוץ חדשות רשמי של הממשלה, נכנסה לאולפן ונעמדה מאחורי המגישה, בעודה מחזיקה שלט הפונה לתושבי המדינה וצועקת: "תפסיקו את המלחמה". השידור הופסק – והמפגינה נעצרה

עובדת בטלוויזיה ברוסיה הסתערה אל תוך האולפן בזמן שידור חי, כדי להזהיר את האזרחים במדינה לגבי שקרים שמתפרסמים לגבי הפלישה לאוקראינה.

האישה התפרצה לשידור עם שלט גדול, עליו נכתב: "הפסיקו את המלחמה. אל תאמינו לתעמולה, הם משקרים לכם", כאשר דגלי רוסיה ואוקראינה מצויירים על גבי הנייר. לבסוף נכתב באנגלית: "רוסים נגד מלחמה". זאת בזמן שמגישת החדשות של הערוץ הראשון הרוסי, יקטרינה אנדריבה, קראה את החדשות.

בעודה מחזיקה את השלט, העובדת צעקה: "תפסיקו את המלחמה! לא למלחמה!" בעוד המגישה ממשיכה לדבר, זאת עד שהמפיקים עברו מהאולפן לשידור סרטון וידאו רנדומלי.

ארגון זכויות האדם הרוסי, OVD-Info, זיהה את המפגינה כמרינה אובסיאניקובה, עובדת ברשת החדשות אשר נמאס לה מפרסום המידע השקרי מצד הממשלה עבור האזרחים הרוסים.

לפני המחאה האישית שלה, היא הקליטה סרטון בו היא אמרה שהיא "מתביישת מאוד" להיות חלק מ"תעמולת הקרמלין". כך לפי פרסום ארגון זכויות האדם. בדבריה, היא קראה לאזרחי רוסיה למחות על המלחמה, ואמרה: "רק לנו יש את הכוח לעצור את כל הטירוף הזה".

על פי אתרי החדשות, לאחר שהתפרצה לשידור, אובסיאניקובה נעצרה על ידי הרשויות, והארגון OVD-Info הצהיר כי עורכי הדין שלהם ייצגו אותה.

הערוץ הראשון הרוסי ממוקם במוסקבה, והוא כלי התקשורת הגדול ביותר ברוסיה, עם כ-250 מיליון צופים ברחבי העולם.

כזכור, מוקדם יותר החודש הפרלמנט הרוסי העביר חוק, לפיו עיתונאים שיסווגו את "המצבע הצבאי המיוחד" באוקראינה כ"פלישה" או "מלחמה", או ידווחו על כישלונות של הקרמלין, מותם של אזרחים, או כל מידע המוגדר על ידי הממשלה כמוטעה – צפויים לעמוד בפני 15 שנות מאסר, וקנס של עשרות אלפי דולרים.

הצעת חוק הצנזורה "תאלץ את אלה ששיקרו ופרסמו הצהרות שמכפישות את הכוחות המזוינים שלנו, לשאת בעונש חמור מאוד", אמר ויאצ'סלב וולודין, יו"ר הבית התחתון של הפרלמנט. על פי החוק, עיתונאים חייבים לאמת את הדיווחים שלהם עם מקורות ממשלתיים רשמיים ברוסיה.

בעקבות החוק החדש, רשתות כמו CBS, ABC, CNN, BBC, CBC ו'בלומברג', הודיעו כי הן מושכות את הכתבים שלהם מרוסיה.

YOU MIGHT ALSO LIKE