טראמפ הפר את חוקי הקמפיין לנשיאות עוד לפני שהכריז על מועמדותו – וזו בדיוק הסיבה
קבוצה דמוקרטית מאשימה את הנשיא לשעבר כי הוא מגייס ומבזבז כספים על ידי הוועידה הפוליטית שלו, זאת על אף שהוא עוד לא הגיש מועמדות באופן רשמי – מה שנוגד את החוקים הפדרליים

בעוד שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ מפלרטט עם האפשרות להתמודד לקדנציה שנייה בבית הלבן – ארגון דמוקרטי מאשים אותו בהפרת חוקי הקמפיין הפדרלי, על ידי גיוס והוצאה של כספים לריצה לנשיאות, מבלי להגיש מועמדות באופן רשמי.

דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

בתלונה שהוגשה ביום שני לוועדת הבחירות הפדרלית, ועידת הפעולה הפוליטית (PAC) 'אמריקן ברידג'' האשימה את טראמפ ב"שימוש בלתי חוקי ב-PAC כדי לגייס ולבזבז כספים לצורך קידום קמפיין נשיאותי ב-2024", נמסר. זה כולל "תשלומים עבור אירועים בנכסים של טראמפ, עצרות בהשתתפותו של מר טראמפ, ייעוץ תשלומים לצוות הקמפיין לשעבר של טראמפ, ופרסום דיגיטלי על מר טראמפ ויריבו המשוער ב-2024".

בטענה שהנשיא לשעבר כבר החליט באופן פרטי להתחיל את הקמפיין שלו לבחירות שייערכו בעוד למעלה משנתיים, 'אמריקן ברידג'' הדגיש כי טראמפ מחויב להגיש הצהרת כוונות למועמדות בתוך 15 יום מרגע קבלת תרומות או הוצאה של יותר מ-5,000 דולר.

"טראמפ שיחק עם חוק קמפיין הבחירות הפדרלי במשך חודשים", אמרה הקבוצה, וציינה כי הנשיא לשעבר יחד עם ה-PAC שלו, Save America, הוציא יותר מ-100 אלף דולר בשבוע על מודעות בפייסבוק, ו"גייס יותר ממיליון דולר בשבוע באופן עקבי, שזו הפרה ברורה של חוק מימון הקמפיין והתקדים שנקבע על ידי ועדת הבחירות הפדרלית".

אמריקן ברידג' רוצה למעשה שוועדת הבחירות, ה-FEC, יחייב חשיפה של הוצאותיו של טראמפ ויקנוס אותו "בסכום המקסימלי המותר על פי החוק".

הדובר של הנשיא לשעבר, טיילור בודוביץ', אמר שהתלונה של הקבוצה אינה מוצדקת, והאשים את הדמוקרטים בשימוש ב"גימיקים זולים".

"המדינה שלנו נכנסת לאסון בגלל הכישלונות של הדמוקרטים, ובמקום להפוך את המסלול כדי לספק עזרה נחוצה למשפחות אמריקניות, הם עסוקים בהגשת תלונות קלות דעת שאין להן טעם", אמר.

טראמפ רומז כי הוא ירוץ לקדנציה נוספת, עוד לפני שעזב את הבית הלבן. במסיבת חג המולד בבית הלבן, בדצמבר 2020, הוא אמר לאורחים: "היו ארבע שנים מדהימות. אנחנו מנסים לעשות עוד ארבע שנים. אחרת, אני אראה אותכם בעוד ארבע שנים".

מאז, הוא אמר דברים דוברים, שלא משתמעים לשני פנים, כמעט בכל הופעה שלו מול המצלמה.

YOU MIGHT ALSO LIKE