טראמפ: "יש הרבה אהבה מאחורי הניסיון של פוטין להפוך את ארצו לגדולה שוב"
לאחר שהשמיע ביקורת נוקבת על נשיא רוסיה, עתה נשמע הנשיא ה-45 דווקא מפוייס בהרבה במהלך דברים שאמר בתכנית רדיו פופולרית

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ אמר שיש "הרבה אהבה" מאחורי המאמצים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להפוך את "מדינתו לגדולה יותר" ביום ראשון, כאשר החיילים הרוסיים המשיכו לפלוש לאוקראינה. טראמפ דן בסכסוך במהלך הופעה בתוכנית הרדיו של מנחת פוקס ניוז, ג'אנין פיררו, ביום ראשון.

הוא אמר שהוא מאמין שהמטרה הסופית של פוטין היא בסופו של דבר לבנות מחדש את ברית המועצות, והוא המשיך והסביר מה לדעתו הוא הלך הרוח של פוטין.

"אתה אומר, מה המטרה של זה? הייתה להם מדינה. אפשר היה לראות שזו הייתה מדינה שהייתה בה הרבה אהבה ואנחנו עושים את זה כי, אתה יודע, מישהו רוצה להפוך את המדינה שלו לגדולה יותר או שהוא רוצה להחזיר את זה לכמו שהיה", אמר טראמפ.

עם זאת, חלק מהמבקרים התייחסו לשימוש של טראמפ ב"הרבה אהבה", והצביעו על ההרס הנרחב ואלפי ההרוגים שהפלישה גרמה לאוקראינה.

לפי האומות המאוחדות, מאות אזרחים אוקראינים נהרגו במהלך הפלישה בנוסף לאלפי חיילים משני צידי הסכסוך.

רוסיה גם התמודדה עם האשמות על הפרות של זכויות אדם ופשעי מלחמה על רקע התקפות ממוקדות לכאורה על אזרחים, כולל על גני ילדים ובתי חולים.

ביום ראשון, הצבא הרוסי התמודד עם ביקורת לאחר שיוצר הסרטים והעיתונאי של ארצות הברית ברנט רנו נורה למוות על ידי חיילים רוסים.

עם זאת, ביום ראשון, טראמפ אמר מילים קשות יותר גם לנשיא רוסיה.

הוא כינה את הפלישה האוקראינית כישלון, וציין כי הוא מאמין שפוטין ציפה שהפלישה תושלם תוך מספר ימים. הוא אמר שלפוטין יש "אגו גדול", תוך שהוא הזהיר שהוא ימשיך להיות "יותר ויותר אכזרי", אך בסופו של דבר ייאבק כדי לכבוש לצמיתות את אוקראינה.

אחרים גם הביעו חששות דומים כי ייתכן שהמאמץ של פוטין לא יסתיים באוקראינה.

מפקד נאט"ו לשעבר, ג'יימס סטברודיס, אמר גם כי הוא מודאג שפוטין מכוון אל מעבר לאוקראינה ויכול לפעול למען כיבוש מדינות סובייטיות לשעבר, כולל בלארוס, גאורגיה או מולדובה.

YOU MIGHT ALSO LIKE