לא ייאמן: אינסטגרם שינתה את המדיניות שלה – ותאפשר קריאות מוות לחיילים רוסים
הרשת החברתית הצדיקה את המהלך בטענה שיש לאפשר לאוקראינים להביע את ההתנגדות והזעם שלהם אל מול הפלישה, אך הדגישה כי הפצת שנאה נגד אזרחים רוסים לא תתקבל

אינסטגרם הודיעה כי היא משנה באופן זמני את המדיניות שלה – ובצעד חריג מאפשרת לאוקראינים להפיץ דברי שנאה כמו "מוות לפולשים הרוסים". בתגובה, רוסיה הודיעה על חסימת הפלטפורמה החברתית במדינה.

(צילום: Shutterstock)

הרשת החברתית מתירה, בין היתר, פוסטים הקוראים למוות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, למקבילו הבלארוסי אלכסנדר לוקשנקו. "כתוצאה מהפלישה הרוסית לאוקראינה, התפשרנו זמנית על צורות ביטוי פוליטיות שבדרך כלל היו מפרות את הכללים שלנו, כמו דיבור אלים. עדיין לא נאפשר קריאות לאלימות נגד אזרחים רוסים".

הפוסטים יתאפשרו רק בארמניה, אסטוניה, גאורגיה, הונגריה, לטביה, ליטא, פולין, רומניה, רוסיה, סלובקיה, אוקראינה ואזרבייג'ן.

בתגובה, שגרירות רוסיה בארה"ב דרשה מוושינגטון "להפסיק את הפעילות הקיצונית של Meta, ולנקוט בצעדים כדי להביא את העבריינים לדין. המדיניות האגרסיבית והפושעת של החברה מובילה להסתה, לשנאה ולעוינות כלפי רוסית, וזה שערורייה".

בהצהרה שפורסמה ביום שישי, הסוכנות הרוסית אמרה כי היא "החליטה להשלים את ההליך להטלת הגבלות על אינסטגרם בחצות ה-14 במרץ, ולספק למשתמשים 48 שעות נוספות של זמן מעבר". המשתמשים קיבלו המלצה להעביר את כל התמונות והסרטונים שלהם לפלטפורמה אחרת, לפני שלא תהיה להם אפשרות גישה אליהם.

"אנחנו צריכים להבטיח את הבריאות הפסיכולוגית של האזרחים, במיוחד ילדים ובני נוער, כדי להגן עליהם מפני הטרדות ועלבונות באינטרנט", נמסר.

ההחלטה מגיעה שבוע לאחר שמוסקבה חסמה את הגישה לפייסבוק, שלטענת סוכנות התקשורת היא תוצאה של קבלת "החלטה חסרת תקדים של Meta, בכך שהתירה פרסומים המכילים קריאות לאלימות נגד אזרחים רוסים". משרד התובע הכללי של רוסיה ביקש לתייג את Meta כ"ארגון קיצוני" על פי החוק הרוסי.

אדם מוסרי, מי שעומד בראש אינסטגרם, צייץ בתגובה להחלטה של הקרמלין כי 80 מיליון רוסים יהיו מנותקים זה מזה, "ומשאר העולם".

בהודעה שפורסמה על ידי הפלטפורמה החברתית, נמסר כי זה יהיה שגוי למנוע מאוקראינים "להביע את ההתנגדות שלהם והזעם שלהם כלפי כוחות הצבא הפולשים".

הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, מחא כפיים לצעד של Meta. "מלחמה היא לא רק אופוזיציה צבאית על אדמת אקוראוינה. זה גם קרב עז במרחב המידע", צייץ בטוויטר. "אני רוצה להודות ל-Meta ולפלטפורמות האחרות שיש להן עמדה פעילה שעוזרת ועומדת זה לצד זה עם האוקראינים".

YOU MIGHT ALSO LIKE