ניוסם מנסה לשכנע את דיסני לחזור לקליפורניה – פלורידה: " הוא שכח למה הם עזבו מלכתחילה"
הוויכוח בין המושל הדמוקרטי לרפובליקני מגיע על רקע הביקורת שהעביר מנכ"ל דיסני על הצעת החוק במדינת השמש הזורחת, האוסרת למורים לשוחח עם התלמידים על נטייה מינית

מושל קליפורניה, גווין ניוסם, מנסה לשכנע את חברת וולט דיסני לעזוב את פלורידה ולעבור למדינתו, זאת כתגובה לחקיקה החדשה של המושל רון דה-סנטיס, אותה המבקרים מכנים חקיקת "אל תגיד הומו".

(צילום: Shutterstock)

הצעת החוק החדשה בפלורידה, שהממשלה טוענת כי מטרתה היא לשמור על זכויות ההורים, אוסרת למעשה על המורים לשוחח עם התלמידים על נטייה מינית וזהות מגדרית בבתי ספר, עד כיתה ג'. ההצעה עברה בסנאט של המדינה בשבוע שעבר, וכעת היא נמצאת על שולחנו של דה-סנטיס ומחכה לחתימתו – ואז תיכנס לתוקף ב-1 ביולי.

כאמור, המבקרים הליברלים כינו את הצעת החוק "אל תגיד הומו", ותוקפים כי שיחות על הומוסקסואליות ייאסרו במוסדות הלימודים.

מנכ"ל דיסני, בוב צ'אפק, התבטא נגד החוק ואמר שהוא אנטי להט"ב, מה שגם למושל המדינה לגנות את החברה שלוקחת חלק בתרבות ה"התעוררות". "בפלורידה, המדיניות שלנו צריכה להתבסס על האינטרס של אזרחי פלורידה, לא על הגיגים של תאגידים מתעוררים", אמר המושל ביום חמישי שעבר.

בעקבות הריב המתוקשר בין השניים, ניוסם קפץ לאמצע והציע לדיסני לעבור לגולדן סטייס. זאת כמה חודשים לאחר שהחברה הודיעה כי תעביר 2,000 עובדים מקליפורניה לפלורידה, בין השאר בשל "האקלים הידידותי לעסקים".

ביום שבת, ניוסם צייץ: "דיסני, הדלת פתוחה להחזיר את המשרות האלה לקליפורניה – המדינה שמייצגת את הערכים של העובדים שלך".

מבקריו של מושל קליפורניה לעגו להצעה שלו וניצלו את ההזדמנות כדי לגנות את המדיניות הליברלית שלו אשר גרמה לאלפי עובדי דיסני לעבור למדינה אחרת, תוך ציון דו"ח של לשכת מפקד האוכלוסין האמריקני, לפיו בקליפורניה יש את רמת העוני הגבוהה ביותר בארה"ב.

"אתה מנהל את המדינה עם רמת העוני הגבוהה ביותר במדינה. הערכים שלך מבאסים", כתב אריאל דוידסון, מנהלת שותפה של המרכז למזרח תיכון ומשפט בינלאומי בבית הספר למשפטים של ג'ורג' מייסון.

עוקבת אחרת כתבה: "דיסני עזבה את המצב המעיק כלכלית מסיבה כלשהי, גווין. אתה לא יכול לייצג את ערכי העובדים כשאתה במקום השני במדינה בו משקי בית חיים מתלוש לתלוש".

גם מזכירת העיתונות של דה-סנטיס, כריסטינה פושאו, הגיבה להזמנה של ניוסם, והזכירה לו שהוא הורה לחלקים גדולים המדינה, כולל דיסנילנד, להיסגר במהלך מגפת הקורונה, "למשל 13 חודשים ברציפות", והוסיפה סמיילי צוחק.

אז הוסיפה: "אולי כדאי לך לחשוב למה הם עזבו מלכתחילה. ולמה כל כך הרבה תושבי קליפורניה עוזבים אל מדינות חופשיות כמו פלורידה. מזג האוויר בקליפורניה הוא טוב יותר, אבל הפרוגרסיביזם  הרס את מעמד הביניים".

YOU MIGHT ALSO LIKE