טראמפ: "באמריקה יש חופש-ביטוי כמו ברוסיה", קליפ של הנשיא לשעבר זכה ל5 מיליון צפיות ביוטיוב אך הוסר תוך 24 שעות
ראיון שערך הנשיא לשעבר עם צמד מנחי פודקאסט הוביל לסערה אינטרנטית וגרך מליוני צפיות בתוך פחות מ-24 שעות, אך ענקית-הטק, יוטיוב, מיהרה להסירו - טראמפ לא נותר אדיש

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ תקף את יוטיוב ביום שישי שעות ספורות לאחר שפלטפורמת הווידאו הסירה ראיון שערך לפודקאסט "Fullsend" מוקדם יותר השבוע, הקטע המדהים הוא שהסרטון קיבל 5 מיליון צפיות בתוך פחות מ-24 שעות לפני שהורד מהרשת.

"מה קרה לחופש הביטוי בארצנו? באופן מדהים, אבל לא מפתיע, מטורפי ביג-טק הורידו את הראיון שלי עם ה-NELK Boys הפופולריים כך שאף אחד לא יוכל לצפות בו או להאזין לו בשום אופן", אמר הנשיא ה-45 בהצהרה שפרסמה אגודת Save America שלו.

"ב-24 השעות קבעתי כל שיא, פעמים רבות", המשיך.

"מעניין, בתוכנית אמרתי להם שזה יקרה, כי ביג-טק והמדיה-המזויפת חוששים מהאמת, הם חוששים מביקורת על ביידן, ומעל לכל, הם לא רוצים לדבר על הבחירות המזויפות לנשיאות 2020, כל הנושאים שנדונו".

טראמפ הוסיף כי הצנזורה של התקשורת בארה"ב נמצאת בכיוון דומה לזה של רוסיה, שם "לאנשים אסור לדעת שהם נלחמים עם אוקראינה".

"האם אנחנו הולכים לאפשר לזה לקרות? המדינה שלנו הולכת לגיהנום!" אמר טראמפ, והצביע על האינפלציה הגואה, הנסיגה הכאוטית מאפגניסטן, משבר הגבול המתמשך והפלישה של רוסיה לאוקראינה. "אנחנו צריכים שוב את חופש הביטוי, אין לנו אותו, והמצב הולך ומחמיר מיום ליום!".

הסרטון הוסר על ידי YouTube ביום חמישי בערב, על פי מנחה הפודקסט קייל פורגירד.

המנחה גם שיתף צילום מסך בטוויטר של הודעת אימייל שקיבל מיוטיוב שהודיעה לו על הסרת הסרטון בשל הפרת "מדיניות המידע השגוי" של החברה.

הנשיא לשעבר הזהיר כי ייתכן שהסרטון יוסר במהלך הראיון, ואמר למארחי הפודקאסט, "אם תעלו את כל הראיון הזה, בואו נראה מה קורה כשאינסטגרם ופייסבוק וטוויטר וכולם מורידים אותו".

אם צופים מנסים לצפות בפרק הפודקאסט, הם מתקבלים במסך ריק ברובו שאומר: "הסרטון הזה הוסר בגלל הפרה של הנחיות הקהילה של YouTube".

בעוד שהמייל שנשלח לפורגירד לא פירט מה בדיוק הפר את המדיניות, YouTube הודיעה מאוחר יותר לניו יורק פוסט שהסרטון הוסר "בשל הפרה של מדיניות יושר הבחירות שלנו, האוסרת על תוכן המכיל טענות שווא לפיהן הונאה נרחבת שינתה את תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020".

"אנחנו מאפשרים תוכן עם מספיק הקשר חינוכי, תיעודי, מדעי או אמנותי, שהסרטון שהסרנו לא סיפק", המשיכו ב-YouTube.

במהלך הראיון, טראמפ והמארחים דיברו על מגוון נושאים, כולל הפלישה של רוסיה לאוקראינה, הבחירות לנשיאות 2020 וכיצד להיט הדיסקו "YMCA" של להקת ה-Village People משנת 1978 היה הבחירה המובילה שלו כאשר הוא עורך מסיבות במאר-א-לאגו, אתר הנופש שלו בפלורידה.

"הונאת הבחירות הייתה מסיבית", אמר טראמפ. "אני קורא לזה 'פשע המאה' - אנחנו עושים על זה ספר".

הנשיא לשעבר חזר על טענותיו לגבי הבחירות הגנובות פעם נוספת ואמר, "אתם צריכים לפחד כי יש לנו אנשים חסרי-יכולת בראש המדינה שלנו. [אנשים] שלמען האמת, הגיעו לשם באמצעות בחירות הונאה. אני חושב שזה רציני".

YOU MIGHT ALSO LIKE