האריס צחקה בנאומה על המלחמה באירופה - וספגה גינויים חריפים: "טרגדיה אם היא תזכה בנשיאות"
דונלד טראמפ ובכירה לשעבר בממשלת זלנסקי תקפו את סגנית הנשיא, שנאה דברים בפולין – וצחקקה כאשר נשאלה על משבר הפליטים. "חסרת כישרון לחלוטין – וכולם יודעים זאת"

סגנית הנשיא קמלה האריס סופגת ביקורת חריפה, בין היתר על ידי דונלד טראמפ ובכירה בממשלת זלנסקי, לאחר שבמהלך מסיבת עיתונאים בפולין, היא צחקה למשמע שאלה על משבר הפליטים – כאשר יותר מ-2.3 מיליון אוקראינים ברחו ממדינתם לאור הפלישה הרוסית.

(צילום: רויטרס)

התגובה הלא הולמת של סגנית הנשיא נשמעה במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בוורשה עם נשיא פולין, אנדז'יי דודה.

אחת העיתונאיות שאלה את האריס כיצד ארצות הברית מבקשת להגן על הפליטים מאוקראינה, בעוד שהמדינות השכנות טוענות כי מערכת קליטת הפליטים לא תחזיק להרבה זמן. בהמשך לאותה שאלה, העיתונאית גם פנתה לנשיא דודה, לדעת מה דעתו בנושא.

האריס הסתכלה על דודה, כמחכה שהוא יענה לפניה, ולאחר שתיקה של מספר שניות היא פצחה בצחקוק – ואמרה: "חבר במצוקה – הוא בהחלט חבר".

הקטע בו סגנית נשיא ארצות הברית צוחקת מיד הפך לוויראלי, והיא ספגה ביקורת רבה. בין אלה שהביעו את כעסם הייתה יוליה מנדל, מי שהייתה מזכירת העיתונות של הנשיא זלנסקי בין השנים 2019 ל-2021. "זו תהיה טרגדיה אם האישה הזו תזכה בנשיאות", כתבה מנדל – אך מהר מאוד מחקה את הציוץ.

גם הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייחס לצחקוק של סגנית הנשיא, כאשר בראיון לרשת 'פוקס ניוז' אמר כי האריס הביכה את ארצות הברית בנאומה בוורשה, והעיר כי היא "צחקה כמו אישה מטורפת".

"יש לנו שם אנשים שהם חסרי כישורים באופן מוחלט. אתה יודע את זה, וכך גם כל השאר", אמר למארח שון האניטי.

כזכור, יומיים לפני הפלישה הרוסית, סגנית הנשיא השתתפה בוועידת הביטחון של מינכן בגרמניה, וגם שם ספגה ביקורת רבה על כך שנראה כי לא הייתה מוכנה להתמודד עם הדיון על המשבר בגבול אוקראינה.

כאשר היא נשאלה כיצד ממשל ביידן רואה את סוף המשבר, היא אמרה: "כלומר, תקשיבו, חבר'ה, אנחנו מדברים על פוטנציאל למלחמה באירופה. כלומר, בואו באמת ניקח רגע להבין את המשמעות של מה שאנחנו מדברים עליו. אנחנו מדברים על האפשרות האמיתית של מלחמה באירופה".

לאחר דברים אלו, רבים העבירו ביקורת על הסגנית בגין "סלט המילים" שאמרה, ועל כך שהיא "אף פעם לא מוכנה" לרגע הקריטי של מדיניות החוץ – כאשר כזכור, היא האמונה על טיפול משבר ההגירה בגבול הדרומי של ארה"ב.

YOU MIGHT ALSO LIKE