"המשבר באוקראינה הוא רע – אבל חכו למיליוני הפליטים בעקבות שינויי האקלים"
ג'ון קרי, שהוא השליח האמריקני לענייני האקלים, אמר כי לארצות הברית אסור לאבד את דרכה לעבר אנרגיה נקייה, בעוד המלחמה במזרח אירופה מאיימת ליצור משבר עולמי

השליח המיוחד של ממשל ביידן לענייני אקלים, ג'ון קרי, אמר כי בעוד משבר הפליטים מאוקראינה הוא "בעיה" – זה מחוויר בהשוואה לגל ההגירה שיבוא אם משבר האקלים לא יטופל.

קרי, שכיהן כמזכיר המדינה תחת ממשלתו של ברק אובמה, אמר במהלך ועידת CERAWeek השנתית ביוסטון שנערכה ביום שני, כי אסור לארצות הברית לאבד את דרכה לעבר אנרגיה נקייה, כאשר המלחמה בין רוסיה לאוקראינה מאיצה את משבר האנרגיה העולמי.

"אנחנו כבר רואים פליטי אקלים ברחבי העולם", אמר קרי. "אם אתה חושב שההגירה הייתה בעיה באירופה בזמן המלחמה בסוריה או אפילו מה שאנחנו רואים עכשיו – תחכו עד שתראו 100 מיליון איש כאשר כל יכולת ייצור המזון קרסה".

הנשיא ג'ו ביידן הכריז ביום שלישי על איסור ייבוא נפט מרוסיה, ואמר לכתבים כי הוא "לא יכול לעשות הרבה" לגבי עליית מחירי הגז שתגיע בעקבות הסנקציה הזו – והאשים את רוסיה בכך.

נכון ליום רביעי, הממוצע הארצי עומד על 4.29. בעוד הרפובליקנים וכמה דמוקרטים קראו להרחבת ייצור הנפט המקומי כפתרון למשבר, ביידן ממשיך לדחוף את האג'נדה הירוקה שלו.

"התרופפות תקנות איכות הסביבה לא תוריד מחירים", כתב הנשיא בטוויטר ביום שלישי בערב. "אבל מעבר לרכבים חשמליים המופעלים על ידי אנרגיה נקייה – יגרום לכך שאף אחד לא יצטרך לדאוג לגבי מחרי הדלק. זה אומר לעריצים כמו פוטין, שלא יוכלו להשתמש בדלק כנשק".

בתגובה לדברים אלו, קרי אמר כי המטרה של ממשל ביידן היא להתקדם לעבר "ביטחון אנרגיה" ב"כלכלה מבוססת אנרגיה נקייה".

"אנחנו לא מונעים על ידי פוליטיקה, לא על ידי אידיאולוגיה. אנחנו מונעים על ידי מתמטיקה ופיזיקה, על ידי המדע, שאומר לנו כבר 35 שנה או יותר מה יקרה אם לא נפעל", אמר. "וכעת, אמא טבע בעצמה חולקת איתנו את המציאות של מה קורה אם לא תעשה את הדברים שדיברנו עליהם כבר עשרות שנים".

עוד בחודש שעבר, קרי התייחס למלחמה באוקראינה למשבר האקלים, ואמר כי למלחמה תהיה "השפעה שלילית עמוקה על האקלים".

"ש לך מלחמה, וברור שיהיו לכך השלכות על פליטות מסיביות. אבל לא פחות חשוב, אתה הולך לאבד את המיקוד של אנשים, אתה הולך לאבד ללא ספק תשומת לב גדולה במדינה – ואני חושב שיש לזה השפעה מזיקה", אמר אז.

YOU MIGHT ALSO LIKE