"רוסיה לא מפציצה אזרחים – האוקראינים הורסים את הערים שלהם"
פוליטיקאית רוסית, שריצתה עונש מאסר בארה"ב באשמת ריגול, הדגישה בראיון את המדיניות ההומניטרית של מוסקבה, וביקשה "לראות הוכחות" לכך שרוסיה מפגיזה אזורי מגורים

המרגלת הרוסית לשעבר, מריה בוטינה, יצאה להגנת המדינה שלה ואמרה כי רוסיה "לא מפציצה אזרחים" והציעה כי האוקראינים הם אלה שהורסים את הערים שלהם.

בוטינה – לשעבר מרגלת של הקרמלין שהודתה בהקמת ערוץ סודי במוסקבה עבור פעילים רפובליקנים מארה"ב – דחפה את קווי התעמולה של הקרמלין במהלך ראיון לחדשות BBC.

"רוסיה לא מפציצה אזרחים, לחיילי צבא רוסיה יש למעשה מסדרונות הומניטריים", אמרה בוטינה, שכיום היא חברה בפרלמנט הרוסי, שעזרה לחבר את "חוק החדשות המזויפות" – לפיו עיתונאים רוסים שידווחו כל דבר הסותר את העמדה הרשמית של הממשלה יכולים להיכנס לכלא לעד 15 שנות מאסר.

היא המשיכה ואמרה כי בקשר להפצצות באזורי מגורים באוקראינה, הקרמלין רוצה "לראות ברצינות את ההוכחות לכך שמדובר ברוסים". לדבריה, "באזור שלי, עזרנו לאנשים להתפנות מדונבאס".

בוטינה נעצרה בשנת 2018 ונידונה ל-18 חודשי מאסר בארצות הברית, לאחר שהודתה באשמה בניסיון לחדור ל-NRA ולקבוצות פוליטיות אחרות מבלי להירשם כסוכנת זרה. לאחר ששוחררה וחזרה לרוסיה, היא נבחרה לפרלמנט הרוסי בשנת 2021.

מריה בוטינה (צילום: AP)

כאשר עיתונאי ה-BBC שאל אותה אם היא למעשה טוענת שאוקראינה מפציצה את האזרחים שלה – בוטינה אמרה: "אני מקווה שלא... אני מקווה שאף אחד בעולם לא מפציץ את האוכלוסייה שלו". עם זאת, היא לא ציינה שום ראיה לכך שהרוסים הם לא אלה שלא מפגיזים אוכלוסיות אזרחיות באוקראינה, על אף שאמרה כי "יש לנו טונות של ראיות לכך".

"אנחנו פשוט לא עושים את זה", אמרה הפוליטיקאית הרוסית. "הרוסים פשוט לא עושים את זה".

כאשר העיתונאי הבריטי לחץ על בוטינה לענות מדוע האוקראינים לא בורחים לרוסיה אם היא כל כך הומניטרית, ובמקום זאת נוסעים מערבה, היא הגיבה ואמרה שזכותם ללכת מזרחה או מערבה. היא התעקשה כי רוסיה נמצאת בשליחות לנקות את אוקראינה מנאציזם, ואמרה שהיא מאמינה שהנשיא וולודימיר זלנסקי – צאצא יהודי לניצולי שואה – הוא נאצי בעצמו.

"בהתאם למעשיו, בהחלט", אמרה כאשר נשאלה אם זלנסקי הוא נאצי.

בוטינה אישרה את מחויבותו של הנשיא ולדימיר פוטין, ואמרה: "אני סומכת על הנשיא שלי, כמו גם רוב הרוסים סומכים עליו".

YOU MIGHT ALSO LIKE