מייק פנס ביקר בישראל והואשם בקידום "עליונות יהודית"
סגן הנשיא לשעבר הגיע לחברון, שם נפגש עם איתמר בן גביר וברוך מרזל. ארגון שוברים שתיקה גינה מיד את הביקור, וברני סנדרס השווה זאת לפגישה של מנהיג זר עם 'הנערים הגאים'

סגן הנשיא לשעבר, מייק פנס, הואשם בקידום "עליונות יהודית" לאחר שנפגש עם מנהיגי ימין קיצוני במהלך ביקור שערך בישראל.

מייק פנס (צילום: Shutterstock)

תמונות ששותפו ברשתות החברתיות ביום רביעי, הראו את פנס בעיר חברון לצד חבר הכנסת מטעם עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, כמו גם ברוך מרזל , שהתמודדו לכנסת נאסרה בשנת 2019 בגין הסתה לגזענות נגד ערבים.

"ראיתי היום את מייק פנס בחברון עם ברוך מרזל ואיתמר בן גביר ממפלגת עוצמה יהודית" צייץ בנציון סנדרס מהארגון 'שוברים שתיקה'. "המכוניות של פנס נסעו על פני חנויות ובתים פלסטיניים ריקים לצד הרחבת התנחלויות יהודיות המעצימות את העליונות היהודית באותו האופן שבו הוא מעצים את העליונות הלבנה".

ציוץ מחשבון הטוויטר הרשמי של שוברים שתיקה ציין כי פנס נפגש עם מרזל, יו"ר תנועת כך "שמוגדרת בישראל וארה"ב כארגון טרור". כמו כן, הארגון אמר כי סגן הנשיא לשעבר לא נפגש עם פלסטינים בחברון, כי "קל לא לפגוש פלסטינים במרכז חברון, שעבר סטריליזציה".

פנס ספג ביקורת גם מבית, כאשר מאט דאס – היועץ למדיניות החוץ של הסנאטור הפרוגרסיבי ברני סנדרס, השווה המפלגה עוצמה יהודית לקבוצות ימין קיצוני בארה"ב, וצייץ כי הפגישות שערך פנס הן כמו "מנהיג זר שמגיע לארה"ב ובמלה עם ארגון 'הנערים הגאים'".

סגן הנשיא לשעבר ערך את ביקורו בישראל במה שרבים טוענים כי מרמז על ריצה פוטנציאלית לנשיאות בשנת 2024. הוא נפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם שר החוץ יאיר לפיד – ראש הממשלה החליפי. כמו כן הוא נפגש עם מרים אדלסון, אלמנתו של התורם הרפובליקני שלדון אדלסון.

על אף האפשרות שפנס ירוץ לבחירות, הבוס שלו לשעבר דונלד טראמפ הוא המועמד המועדף בפער לנציג הרפובליקני.

בכנס ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית שנערך באורלנדו, פלורידה, בסוף חודש פברואר – נערך סקר בין המשתתפים במי הם יבחרו. הנשיא לשעבר טראמפ קיבל 59% מהקולות, ובכך הביס את מושל פלורידה רון דה-סנטיס ב-31 נקודות. אחריו נמצא מזכיר המדינה לשעבר, מייק פומפאו, שקיבל 2 אחוזי תמיכה. כן שלצד הנתונים הללו, נראה כי לפנס אין אף סיכוי.

YOU MIGHT ALSO LIKE