מעצב המדים של צבא רוסיה – גורש משבוע האופנה בפריז
על פי נשיא חטיבת האופנה, הצוותים ערכו בדיקה מעמיקה על קשריו של ולנטין יודשקין, ומצאו כי מעצב העל תומך בפוטין. "לא נתמוך ונקבל את אלה שתומכים בעמדתו" של הנשיא הרוסי

מעצב רוסי מוכר, ולנטין יודשקין, שהציג בשבוע האופנה בפריז מאז שנת 2014 – לא השתתף השנה באירוע האופנה הגדול בעולם.

יודשקין ופוטין (צילום: ולדימיר רודיונוב)

נשיא חטיבת האופנה, ראלף טולדנו, אמר בראיון טלפוני כי "יש לנו עמדה נחרצת נגד הפעולה שנקט נשיא הפדרציה הרוסית. אין לנו שום דבר נגד אנשים רוסים, אבל לא נתמוך או נקבל את אלה שתומכים בעמדתו".

מאז החלה המתקפה הרוסית על אוקראינה, "הצוות שלנו עשה מחקר מעמיק כדי לראות אם הוא התרחק ומה עמדתו בתחום הרוסי. התברר שהוא שלוחה של המשטר. ככזה, אני סבור שאין לו מקום אצלנו", הוסיף טולדנו, שציין כי העובדה שיודשקין עיצב את המדים של צבא רוסיה – הייתה אחת הסיבות, מני רבות, להחלטה לשלול את השתתפותו.

"עד עכשיו, הקריטריונים היחידים ששקלנו היו יצירתיות ועניין אומנותי. אנחנו עומדים בפני סיטואציה חדשה לגמרי", השיב טולדנו, כאשר נשאל אם מעצבים רוסים אחרים עומדים בפני צעדים דומים. הוא הוסיף כי "לא כל רוסים" אשמים במעשיו של פוטין.

שבוע האופנה בפריז, 2014 

יש לציין כי למרות שהתצוגה של יודשקין ירדה מלוח שבוע האופנה בפריז, היא עדיין התקיימה באופן וירטואלי.

המעצב, שעבודותיו הופיעו ב'ווג', 'אל,'טאטלר' ובמקומות מרכזיים אחרים, והוא הלביש סלבריטאי ענק ברחבי העולם – לא הגיב בינתיים לשאלות עיתונאים.

יודשקין הוא יליד מוסקבה, וגם המותג שלו ממוקם בעיר הבירה הרוסית – אך נמכר בלפחות 25 מדינות ברחבי העולם. כך לפי עמוד הפייסבוק שלו.

YOU MIGHT ALSO LIKE