מאסק לעוקביו: תבחרו את היעד המסוכן ביותר מקרינה גרעינית – ואסע לשם
מנכ"ל טסלה מנסה להוכיח כי כוח גרעיני אינו מסוכן, והבטיח כי יגיע ל"מקום הגרוע ביותר" ויאכל את האוכל שגדל שם אל מול מצלמות הטלוויזיה

בציוץ שפרסם ביום ראשון, מנכ"ל טסלה אילון מאסק קרא לאירופה לייצר יותר כוח גרעיני כדי להתמודד עם החשש ממחסור בגז.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)

זה "ברור ביותר" שאירופה צריכה להפעיל מחדש תכנות כוח גרעיניות רדומות ולהגביר את התפוקה של אלה שפועלות – כתב מאסק.

הציוץ של מאסק, אותו שיתפו עשרות אלפי אנשים – גרר ביקורות כלפי האיש העשיר בטענה שהוא מפיץ רעיונות מסוכנים. ג'ים אוסמן, מייסד קבוצת הייעוץ Edge, הגיב למאסק ואמר שהרעיון של תכנות כוח גרעיניות הוא טוב "עד שאחד, שמנוהל שוב בצורה לא נכונה, ידלוף לכל מקום. זה מסוכן".

אך מאסק הגיב כי הדעה של סיכון מקרינה הוא שגוי, ואף הציב אתגר בפניו מבקריו. "לכל מי שחושבים (בטעות) שזהו סיכון קרינה, בחרו את המקום שאתם חושבים שהוא הגרוע ביותר. אני אטייל שם, ואוכל אוכל שגדל במקום אל מול הטלוויזיה", כתב, והוסיף כי הוא עשה זאת במחוז פיקושימה ביפן – חודשים לאחר התאונה הגרעינית שאירעה שם.

ביולי 2011 מאסק ביקר בפיקושימה, דבר אשר דווח בתקשורת היפנית. אך אתר החדשות 'אינסיידר' ניסה לאמת אם הוא אכן אכל מזון שגדל במקום – אך לא הצליח למצוא ראיות לכך.

היו שני אסונות גדולים של מפעלים גרעיניים בהיסטוריה: בצ'רנוביל בברית המועצות לשעבר בשנת 1986, ובפוקושימה בשנת 2011.

בצ'רנוביל, אנשים אכן נמצאו בסיכון מוגבר להשפעות בריאותיות שליליות הנגרמות מקרינה, אך "הרוב המכריע של האוכלוסייה לא צריך לחיות בפחד מהשלכות בריאותיות חמורות", נכתב הערכת האסון של האו"ם, שפורסמה בשנת 2021.

מחקר נוסף של האו"ם ציין כי לא נמצאו "השפעות בריאותיות שליליות" ישירות בקרב תושבי פוקושימה הקשורים לחשיפה לקרינה מהתאונה.

קריאתו של מאסק לייצור מוגבר של אנרגיה גרעינית באירופה, מגיעה יומיים לאחר שדחף להגביר את תפוקת הנפט והגז בארה"ב כדי להתמודד עם כל ירידה באספקה הרוסית.

YOU MIGHT ALSO LIKE