כ-20,000 מתנדבים מכל העולם מבקשים להגיע לאוקראינה ולהילחם ברוסים
שר החוץ האוקראיני אמר שיוצאי צבא מנוסים מ-52 מדינות נרשמו בשגרירות האוקראינית כדי להצטרף למאבק. "רבים שנאו את רוסיה במשך שנים – ואף אחד לא העז להתנגד להם בגלוי"

כמעט 20,000 מתנדבים זרים נרשמו להילחם לצד אוקראינה נגד הכוחות הרוסים, כך מסרו גורמים אוקראינים רשמיים ביום ראשון.

כוחות צבא אוקראינה (צילום: AP)

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, ערך מסיבת עיתונאים הכריז כי מספר האנשים הזרים שמעוניינים להגיע למדינה ולסייע צבאית "מתקרב ל-20,000". כך על פי דיווח של ה'וושינגטון פוסט'. "מתנדבים מנוסים יוצאי צבא מ-52 מדינות בעולם מגיעים אלינו. זה הרצון שלהם", אמרה קולבה.

"אנשים רבים בעולם שנאו את רוסיה ואת מה שהיא עושה בשנים האחרונות, אבל אף אחד לא העז להתנגד בגלוי ולהילחם בהם", אמר. "אז כאשר אנשים ראו שהאוקראינים נלחמים, שהאוקראינים לא מוותרים, רבים חשו מוטיבציה להצטרף למאבק".

אבל בעוד ששר החוץ תמך ברצונם של זרים לתרום בשטח, הוא אמר שהכי חשוב עבור אוקראינה היא "תמיכה בת קיימא, פוליטית, כלכלית וצבאית" מכל העולם. "אנחנו זקוקים להנהגה של ארצות הברית, עם התמקדות מיוחדת בהגנה אווירית".

בינתיים, דנמרק נתנה אור ירוק לאזרחים שלה לקחת נשק ולהצטרף למאבק האוקראיני. שרת החוץ הבריטית פרסמה הצהרה דומה, אך הרמטכ"ל סתר את דבריה ואמר שזה "לא חוקי ולא מועיל" עבור בריטים להילחם נגד רוסיה.

זרם הבקשות מגיע לאחר שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא בשבוע שעבר ל"אזרחי העולם" להצטרף לכוחות ההגנה האוקראינית, ולטובת כך הוא הסיר את דרישות הוויזה. הנשיא הזמין את המעוניינים בכך לגשת לשגרירות אוקראינה במדינה שלהם ולהגיש מועמדות.

גם משרד ההגנה של אוקראינה פרסם בפייסבוק פנייה למתנדבים זרים, וקרא לאנשים ברחבי העולם בעלי "אזרחות שאינה אוקראינית, אך עומדים עם אוקראינה נגד הפלישה הרוסית... זה הזמן לפעול! אל תאבדו את ההזדמנות להיות חלק מהצבא הכי אמיץ".

עשרות אלפי המתנדבים שנרשמו מצטרפים ליותר מ-66,000 גברים אוקראינים שחזרו למדינה על מנת להצטרף למאבק, כך לטענת שר ההגנה אולקסי רזינקוב.

עוד ביום חמישי, זלנסקי אמר כי כמעט 16,000 לוחמים התנדבו להצטרף למאמצי המדינה להילחם נגד הכוחות הרוסים.

YOU MIGHT ALSO LIKE