פוטין: "אוקראינה תאבד את מעמדה כמדינה אם תמשיך לעשות את מה שהיא עושה"
הנשיא הרוסי, שהחריף את הרטוריקה שלו כלפי אויביו, אמר כי קייב "מסכנת את עתיד המדינה, ואם זה יקרה – היא תצטרך להאשים רק את עצמה"

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר ביום שבת כי אוקראינה עלולה לאבד את המעמד שלה כמדינה, "אם היא תמשיך לעשות את מה שהיא עושה". כך דווח ב'ניו יורק טיימס'.

פוטין, זלנסקי (צילום: Shutterstock)

"ההנהגה הנוכחית צריכה להבין שאם הם ממשיכים לעשות את מה שהם עושים, הם מסכנים את עתיד המדינה האוקראינית", אמר פוטין במהלך פגישה שנערכה במוסקבה. "אם זה יקרה, הם יצטרכו להאשים רק את עצמם".

במהלך פגישתו, פוטין גם תיאר את הסנקציות שהטילו מדינות המערב על רוסיה כ"הכרזת מלחמה", על פי הדיווח ב'טיימס', מה שמראה הסלמה ברטוריקה מצד מוסקבה ברקע הפלישה של חייליה לאוקראינה.

מוקדם יותר השבוע, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי חתם על בקשה להצטרף לאיחוד האירופי. "המטרה שלנו היא להיות ביחד עם כל האירופים, והכי חשוב – להיות בשוויון", אמר הנשיא במהלך נאום שנשא. "אני בטוח שזה הוגן, אני בטוח שזה אפשרי".

כמו כן, זלנסקי ביקש גם להצטרף לברית נאט"ו – מה שלמעשה עורר את המלחמה עם רוסיה – אך קנצלר גרמניה אולף שולץ אמר כי הדבר לא נמצא על סדר היום.

"הבהרתי, גם למוסקבה, שהאופציה הזו אינה על הפרק, והיא לא תתקיים", אמר קנצלר גרמניה. הוא ציין כי הוא שותף לדאגתו הביטחונית של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין: "הרוסים היו מודאגים לגבי נושא השליטה בביטחון שלהם. פוטין היה מודאג שלנאט"ו יש מערך צבאי ורקטות באוקראינה, המכוונות לשטח רוסי. לכן רצינו להבהיר שזה לא יקרה".

מוקדם יותר אתמול, ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט טס למוסקבה ונפגש עם פוטין כדי לדון במלחמה עם אוקראינה. לאחר מכן, על פי גורמים רשמיים, בנט שוחח עם זלנסקי. בתום השיחה, זלנסקי צייץ כי בנט התקשר אליו, וכי "אנחנו ממשיכים בדיאלוג".

גורמים ישראליים סיפרו כי השניים דנו במשך שלוש שעות בקרמלין, ובתום הפגישה בנט נסע לברלין כדי לשוחח עם קנצלר גרמניה, כאשר ראש ממשלת ישראל מתאם את המאמצים למציאת פתרון למשבר גם עם ארצות הברית וצרפת. לאחר מכן, בנט חזר לישראל. יש לציין כי ראש הממשלה הוא המנהיג המערבי הראשון שנפגש עם פוטין מאז פרוץ המלחמה.

לא נמסרו פרטים רבים על הפגישה. בכיר ישראלי מסר כי במהלך השיחה, בנט העלה בפני פוטין את סוגיית הקהילה היהודית הגדולה באוקראינה שנקלעה למלחמה. כמו כן, הוא דן עמו על השיחות בין מעצמות העולם – כולל רוסיה – בנוגע להחייאת הסכם הגרעין עם איראן.

YOU MIGHT ALSO LIKE