כוכבת WNBA נעצרה ברוסיה באשמת החזקת סמים
על פי הדיווחים, שחקנית הכדורסל בריטני גרינר נמצאת במעצר כבר שלושה שבועות, ואם תורשע היא צפויה לרצות 5 עד 10 שנות מאסר

כוכבת WNBA ופעמיים אלופה אולימפית, בריטני גרינר, נמצאת במעצר ברוסיה כבר שלושה שבועות – בגין סיגריה אלקטרונית שהייתה במזוודה שלה, שלטענת שירות המכס הפדרלי הכילה סמים.

גרינר בת ה-31, שזכתה באליפות ה-NBA לנשים בשנת 2014 עם הפיניקס מרקורי ושיחקה בקבוצה רוסית באוף סיזן, נעצרה בנמל התעופה במוסקבה – ואם תורשע, היא צפויה לרצות 5 עד 10 שנים בכלא הרוסי באשמת הברחת סמים.

על פי סוכנות הידיעות הרוסית Interfax, שחקנית הכדורסל נעצרה בפברואר כאשר נחתה מטיסה מניו יורק. כלב משטרתי לאיתור סמים התקרב למזוודה שלה, וכאשר העבירו את התיק בצילום רנטגן, התגלה 'וייפ' עם "ריח ספציפי".

בדיווח של סוכנות הידיעות הרוסית נכתב כי "המומחה מצא כי הנוזל הוא סם נרקוטי מסוג שמן קנאביס (שמן חשיש", וכי גרינר נעצרה כ"צעד מונע" נגד סחר בסמים

קבוצת הכדורסל של גרינר, פיניקס מרקורי, אישרו את "המצב ברוסיה" מבלי לציין פרטים. "אנחנו מודעים ועוקבים מקרוב אחר המצב עם בריטני גרינר ברוסיה", נכתב. "אנחנו נשארים בקשר תמידי עם המשפחה, הנציגות וה-NBA. אנחנו אוהבים ותומכים בבריטני, ובזמן הזה הדאגה העיקרית שלנו היא הבטיחות שלה, הבריאות הפיזית והנפשית וחזרתה הבטוחה הביתה".

בטוויטר פורסם סרטון ערוך של מה שנראה כרגע המעצר של השחקנית – שם נראית גרינר מניחה מזוודה עם גלגלים למכונת ההקרנה, ואז גורם לוקח אותה ובודק את תכולתה. אז, האיש מחטט בניירת שעל השולחן, כאשר גרינר יושבת לידו וגבה אל המצלמה, והיא חותמת על כמה טפסים.

בצהרה, USA Basketball מסרו כי הם "מודעים ועוקבים מקרוב אחרי המצב המשפטי העומד בפני בריטני גרינר ברוסיה. בריטני תמיד טיפלה בעצמה במקצועיות מרבית במהלך כהונתה הארוכה בכדורסל בארה"ב, והבטיחות והרווחה שלה הם הדאגות העיקריות שלנו".

פרסום מעצרה מגיע על רקע המלחמה בין רוסיה לאוקראינה, כאשר ארצות הברית, ושאר מדינות המערב, הטילה סנקציות נוקשות מאוד על מוסקבה. רק לפני כמה שעות, מחלקת המדינה האמריקנית פרסמה אזהרת מסע לרוסיה, והפצירה בכל אזרחי ארצות הברית לעזוב מיידית, תוך ציון סיבות שונות כולל "הפוטנציאל להטרדה של אזרחי ארה"ב על ידי גורמי הביטחון של ממשלת רוסיה", ו"היכולת המוגבלת של השגרירות לסייע" לאמריקנים ברוסיה.

YOU MIGHT ALSO LIKE