בנט נפגש עם פוטין בקרמלין | זלנסקי: "ממשיכים בדיאלוג"
ראש ממשלת ישראל הוא המנהיג המערבי הראשון להיפגש עם נשיא רוסיה על מנת לדון בפתרון המשבר. לאחר מכן, בנט הגיע לברלין כדי לשוחח עם קנצלר גרמניה

ראש ממשלת ישראל, נפתלי בנט, נפגש מוקדם יותר היום (שבת) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין, כדי לדון במלחמה עם אוקראינה. לאחר מכן, על פי גורמים רשמיים, בנט שוחח עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

נפתלי בנט וולדימיר פוטין (צילום: הקרמלין)

ראש הממשלה בנט הוא למעשה המנהיג הראשון מהמעבר שנפגש עם פוטין מאז תחילת המלחמה באוקראינה.

גורמים ישראליים סיפרו כי השניים דנו במשך שלוש שעות בקרמלין, ובתום הפגישה בנט נסע לברלין כדי לשוחח עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, כאשר ראש ממשלת ישראל מתאם את המאמצים למציאת פתרון למשבר גם עם ארצות הברית וצרפת. לאחר מכן, בנט חזר לישראל.

לא נמסרו פרטים רבים על הפגישה. בכיר ישראלי מסר כי במהלך השיחה, בנט העלה בפני פוטין את סוגיית הקהילה היהודית הגדולה באוקראינה שנקלעה למלחמה. כמו כן, הוא דן עמו על השיחות בין מעצמות העולם – כולל רוסיה – בנוגע להחייאת הסכם הגרעין עם איראן.

כאמור, לאחר הפגישה בין השניים, בנט שוחח עם נשיא אוקראינה. בתום השיחה, זלנסקי צייץ כי בנט התקשר אליו, וכי "אנחנו ממשיכים בדיאלוג".

עם זאת, גורם אוקראיני אמר כי בשיחת הטלפון זלנסקי לא שמע שום דבר חדש. "לא נוכל להעריך את תוצאות התיווך של ראש הממשלה בנט, עד שנקבל אינדיקציה ברורה מבנט או פוטין על הסכם לפגישה" בין זלנסקי לפוטין.

לפני שטס למוסקבה, נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם בנט בטלפון על מנת לתדרך אותו לקראת הפגישה עם פוטין. "הם יישארו בקשר במטרה להשיג הפסקת אש, וזאת בתיאום עם קנצלר גרמניה", נמסר מפריז.

לישראל יש קשר טוב גם עם קייב וגם עם מוסקבה. בעוד שהיא גינתה את הפלישה הרוסית והביעה סולידריות עם אוקראינה, כמו גם שלחה סיוע הומניטרי – ירושלים הדגישה כי תשמור על קשר עם מוסקבה בתקווה לסייע בפתרון המשבר. ההחלטה לא לנתק את היחסים עם רוסיה מגיעה גם בגלל תמיכתה הצבאית בסוריה, שם ישראל תוקפת באופן קבוע מטרות צבאיות של איראן וחזבאללה.

בנט בדרכו לגרמניה 

אז, כזכור, על פי בקשתו של זלנסקי, ירושלים הציעה לתווך בסכסוך בין המדינות, אם כי גורמים רשמיים הפחיתו את הציפיות לפריצת דרך.

יש לציין כי על אף היותו דתי, בנט טס למוסקבה ביום שבת – כאשר דוברו אמר כי מדובר בפיקוח נפש כי המטרה היא לשמור על חיי אדם. ראש הממשלה מלווה על ידי שר השיכון זאב אלקין – יליד אוקראינה.

כמו כן, בשבוע הבא, ישראל תשלח צוותים רפואיים לאוקראינה כדי להקים בית חולים שדהה שיספק טיפול לפליטים – כך נמסר ממשרד הבריאות הישראלי.

YOU MIGHT ALSO LIKE