"לא מחריג מקרי אונס": פלורידה צפויה לאסור על הפלות לאחר השבוע ה-15
הסנאט של פלורידה צפוי לאשר את הצעת החוק שתיכנס לתוקף כבר בקיץ הקרוב, במסגרתה לא יתאפשר לעבור את ההליך אחרי השבוע ה-15 להריון - מלבד כאשר ישנה סכנה לחיי האם. לעומת זאת, למחוקקים אין שום בעיה עם מקרי אונס או גילוי עריות

מחוקקים בפלורידה צפויים לקדם היום (חמישי) הצעת חוק שתאסור על נשים לבצע הפלה לאחר השבוע ה-15 להריון, ובכך היא תצטרף למספר מדינות נוספות שאישרו חוקים דומים.

הפגנות בעד ונגד החוק (צילום: רויטרס / Getty Images)

בית הנבחרים המקומי של פלורידה, בו שולטת המפלגה הרפובליקנית, אישרה את הצעת החוק בחודש שעבר. הסנאט המקומי בטלהסי - גם הוא בשליטה רפובליקנית - צפוי לאשר את הצעת החוק במהלך היממה הקרובה.

אם וכאשר זה יקרה, הצעת החוק תונח על שולחנו של המושל הרפובליקני רון דה-סנטיס, שצפוי לחתום עליה.

כיום, החוק בפלורידה מתיר לבצע הפלה עד השבוע ה-24 להריון, וללא הצורך ב"תקופת המתנה". כלומר, אישה יכולה לעבור את ההליך באותו היום שבו היא מגיעה למרפאה בפעם הראשונה.

בשנים האחרונות פלורידה הפכה ליעד פופולרי בקרב נשים המבקשות לעבור הפלה - בייחוד בקרב תושבות המדינות הסמוכות (בג'ורג'יה ואלבמה מותר לבצע הפלה עד השבוע ה-20, במיסיסיפי עד השבוע ה-15) .

"לא צריך להרוג ילד בגלל הנסיבות שבהן נוצר" (צילום: AP)

במסגרת הצעת החוק החדשה, שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2022, אישה תוכל לבצע הפלה אחרי השבוע ה-15 להריון רק במקרים שבהם "קיימת סכנת חיים או פגיעה פיזית בלתי הפיכה לאישה". לעומת זאת, הצעת החוק אינה מחריגה מקרי אונס או גילוי עריות.

מחוקקים דמוקרטיים בפלורידה ניסו להוסיף סעיף מיוחד להצעת החוק שתאפשר לנשים בכל זאת לעבור את ההליך במקרים של אונס או גילוי עריות, אך הרפובליקנים דחו את הניסיון.

קלי סטרגל, נציגת אזור לייקלנד בסנאט של פלורידה ויוזמת הצעת החוק, הגנה על ההחלטה שלא להחריג מקרי אונס או גילוי עריות: "לא צריך להרוג ילד בגלל הנסיבות שבהן הוא נוצר", היא טענה.

YOU MIGHT ALSO LIKE