טראמפ שומר על כוחו בקרב הרפובליקנים – בעוד דירוג האישור של ביידן ממשיך לצנוח
הנשיא לשעבר נבחר כמועמד המועדף מטעם המפלגה בבחירות לנשיאות 2024, ואילו הנשיא המכהן רואה את אחוז התומכים בו מגיע לשפל חדש

דונלד טראמפ שומר על כוחו בתוך המפלגה הרפובליקנית, והוא המועמד המועדף לנציג הרפובליקני בבחירות לנשיאות 2024. זאת כאשר דירוג האישור של הנשיא ג'ו ביידן ממשיך לצנוח אל מול המשבר הכלכלי ומדיניות החוץ שלו.

(צילום: Getty Images)

בכנס ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית שנערך באורלנדו, פלורידה, נערך סקר מי המועמד המועדף לרוץ לבית הלבן, והנשיא לשעבר קיבל 59% מהקולות – והביס את מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, ב-31 נקודות.

אמנם הפער בין השניים גדול – אך הוא הצטמצם לעומת הסקרים הקודמים. בכנס שנערך ביולי אשתקד, טראמפ קיבל 70 אחוז מהקולות של המשתתפים, כאשר מושל פלורידה הגיע למקום השני עם 21 אחוזים.

אין ספק ששתי הדמויות הרפובליקניות הללו הן האהודות ביותר בקרב המצביעים, שכן המועמד שהגיע למקום השלישי הוא מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו, שקיבל 2% תמיכה.

כאשר המשתתפים בוועידה נשאלו מי לדעתם יהיה הדמוקרט שיתמודד מול טראמפ, או מי שיעמוד בראשות המפלגה, 22% ענו כי זו תהיה הילרי קלינטון. אחריה ברשימה הוצבה הגברת הראשונה לשעבר מישל אובמה, עם 17 אחוזים, ואחריה הנשיא המכהן ג'ו ביידן עם 14%. אחריו, סגנית הנשיא קמלה האריס, עם 11 אחוזים.

(צילום: EPA)

כאשר טראמפ ממשיך לשמור על מעמדו, הנשיא ביידן ממשיך לצנוח בדירוגי האישור שלו, זאת אל מול האינפלציה הגואה ומשברי מדיניות החוץ ההיסטוריים.

דירוג האישור כלפי הנשיא ירד ל-37 אחוזים, כאשר 55% לא מאשרים אותו – שזו ירידה של 4 נקודות מאז נובמבר, ו-15 נקודות מאז אפריל 2021. כך לפי סקר שנערך על ידי הוושינגטון פוסט וחדשות ABC.

כאמור, הסיבות לצניחה של האהדה כלפי ביידן נובעות מהטיפול שלו במשבר הכלכלי, כאשר 37% מאשרים את התנהלותו ו-58% מתנגדים לו. כמו כן, 50% מהמשתתפים בסקר חושבים שהנשיא לא מטפל כראוי במגפת הקורונה, אל מול 44% שמרוצים מהאופן בו הנשיא פועל.

מהסקר גם עולה כי האמריקנים מאמינים כי הרפובליקנים יעשו עבודה טובה יותר בטיפול בכלכלה מאשר הדמוקרטים, אך הדעה משתנה אל מול הטיפול במגפה.

כאשר המשתתפים נשאלו לגבי בחירות אמצע הקדנציה, שייערכו בנובמבר הקרוב, בין 40% ל-50% אמרו שהם מעדיפים לראות את הקונגרס נשלט על ידי הרפובליקנים.

YOU MIGHT ALSO LIKE