טאקר קרלסון: "אף אחד לא מאמין לביידן - פלישת פוטין לאוקראינה היא תבוסה מביכה לנשיא"
מגיש החדשות המשפיע בארה"ב במונולוג חריף בו ציין רק מקצת מהשגיאות המביכות של ממשל ביידן בטיפול במשבר עם אוקראינה, חידלון הסנקציות, שיתוף מודיעין רגיש עם סין שלאחר מכן הועבר לפוטין, ובעיקר - אובדן אמינות מוחלט של הממשל הדמוקרטי בראשות ביידן

"הפלישה של רוסיה לאוקראינה מסמנת עוד תבוסה משפילה במדיניות החוץ של ג'ו ביידן ומקורביו בוושינגטון", כך טען מנחה החדשות הפופולרי באמריקה, כוכב פוקס ניוז, טאקר קרלסון.

"הלילה, זה הוגן לציין את המובן מאליו: הפלישה לאוקראינה היא תבוסה משפילה עבור ג'ו ביידן", אמר קרלסון במהדורת שישי שלו של "טאקר קרלסון הלילה".

"הוא המנהיג שלנו. הוא העמיד את המוניטין של המדינה הזו, מיליארדי דולרים, ואת מלוא כוחה של ממשלת ארה"ב, על מניעת פלישת פוטין לאוקראינה על הכך. וולדימיר פוטין פלש לאוקראינה בכל מקרה, ואמריקה נחלשת בגלל זה".

"זו לא הפעם הראשונה שג'ו ביידן עושה משהו כזה. לפני פחות משישה חודשים, ביידן פיקח על נסיגה כאוטית כמעט שאין לתאר מאפגניסטן", ציין קרלסון.

"הוא השאיר מאחור אזרחים אמריקאים. הוא חימש את הטליבאן במערכות נשק מתקדמות בדרך החוצה. זה לא יכול היה להיות גרוע יותר".

"אז הנה יש לך שתי תקלות היסטוריות של מדיניות חוץ בתוך פחות משנה. יש לזה תקדים? מה המסר של זה? ובכן, חולשה, ברור".

"אין להסתיר את זה. שאר העולם רואה את זה בבירור. כך גם אמריקאים רבים, אם הצפייה בפלישה לאוקראינה השבוע גרמה לך להרגיש קצת בחילה, זו כנראה הסיבה. כמובן, ריחמת על האוקראינים שנהרגו. אבל אתה גם מרגיש שזה היה אסון אמיתי עבורנו באמריקה. ואתה צודק, זה כן".

"ג'ו ביידן מרוקן במהירות את מאגר האמינות והכוח של אמריקה שהצטברו במשך מאות שנים של קבלת החלטות נבונות. כמו משרד האוצר האמריקני, זו לא ההון של ג'ו ביידן לבזבז. הוא מבזבז משהו שאחרים עשו. כמה נשאר מהאמינות הזו בשלב זה? אתה שונא אפילו לחשוב על זה. יום אחד, אנחנו הולכים לגלות".

קרלסון הצביע על האיומים הריקים של ביידן בסנקציות שלפני ימים ספורים הוא הבטיח ש"ירתיעו" את רוסיה, רק כדי לומר את ההיפך הגמור ימים ספורים לאחר מכן לאחר שרוסיה למעשה פלשה לאוקראינה.

"מי נותן לו את התסריטים האלה? הם לא חושבים שיש לנו גישה ליוטיוב?" שאל קרלסון.

"או אולי הם רק מקווים שגוגל תמחק את זה עד שהוא יקיים מסיבת עיתונאים נוספת. הרגע אמרת לנו ביום שני שמטרת הסנקציות הללו היא להרתיע את הפלישה לאוקראינה. אז, לכל הפחות, תודו שהם לא עבדו כמתוכנן".

"אף אחד לא מאמין לך יותר, ג'ו ביידן. אף אחד לא צריך להאמין לך", הדגיש קרלסון.

"קשה מאוד לקחת אנשים לא רציניים ברצינות. נשיא רציני שהיה אכפת לו היה מעריך מחדש את כל מדיניות החוץ של אמריקה וכיצד היא נוהלה לאחר הנסיגה מאפגניסטן באוגוסט האחרון. זה היה אסון". אם זה לא היה משפיל מספיק, ביידן אפילו הלך שולל על ידי סין בשיתוף מודיעין על אוקראינה. "לפי הניו יורק טיימס, 'ארצות הברית נפגשה עם סין במשך שלושה חודשים כדי להציג מידע מודיעיני, המראה את הצטברות הכוחות של רוסיה ליד אוקראינה וכדי לדחוף את בייג'ינג לסייע במניעת מלחמה. פקידים סינים דחו את ארה"ב ואז שיתפו את המידע הזה עם מוסקבה", אמר קרלסון וציטט את ה"טיימס".

"הו כן. אז נסענו לסין עבור עזרה כדי למנוע מפוטין לפלוש לאוקראינה בדיוק ברגע שרוסיה וסין כורתות נגדנו ברית פומבית מאוד. זה באמת קרה? כנראה שזה באמת קרה. כמה זמן זה יכול להימשך? ואולי בגלל זה ביידן לא הזכיר את סין במסיבת העיתונאים שלו".

"הוא נתן להם את המודיעין שלנו והם נתנו אותו לפוטין. מושלם. אבל אל תזכיר את זה או שאתה בוגד", הוסיף.

 
YOU MIGHT ALSO LIKE