מאות אלפי מהגרים הצליחו להתחמק מכוחות משמר הגבול - ולחדור לארה"ב
גורם מהמשרד לביטחון המולדת מסר את הנתונים המדאיגים, כאשר המספרים בפועל הם גבוהים בהרבה. במקביל, מסתנן מקסיקני ניסה להימלט מהכוחות – ונורה למוות

כ-220,000 מהגרים בלתי חוקיים הצליחו להתחמק ממשמר הגבול מאז חודש אוקטובר, כך על פי גורם במשרד לביטחון המולדת ששוחח עם 'פוקס ניוז'.

(צילום: AP)

על פי המקור הממשלתי, ישנם כ-220,000 "נמלטים" שהרשויות יודעות עליהם. מספר זה נפרד ממפגשים שבהם שוטר של משמר הגבול תופס מהגר, או שהאחרון מסגיר את עצמו.

 אותם מסתננים זוהו במצלמות, חיישנים ואמצעים נוספים – אבל למשמר הגבול אין מספיק כוח אדם להגיע אליהם. מסיבות אלה, מספר הנמלטים בפועל הוא גבוה בהרבה מהנתונים הרשמיים שמפורסמים.

המספרים האחרונים צפויים לעלות משמעותית ככל שחודשי האביב והקיץ מתקרבים, מאחר שהחודשים האחרונים הם ידועים כאיטיים ביותר בגבול הדרומי.

גם מספר המפגשים בגבול גבוה, מה שמבציע על עונה עמוסה בפתח. רשות המכס והגנת הגבולות פרסמו בשבוע שעבר כי מתחילת ינואר 2022, היו 153,941 מפגשים בגבול. באותה תקופה בשנה שעברה, היו 78,414 מפגשים עם מסתננים, אם כי יש לזכור שמגפת הקורונה הייתה בשיאה.

(צילום: AP)

מוקדם יותר ביום רביעי, הרשויות הודיעו כי מהגר ממקסיקו נורה למוות על ידי רשויות החוק האמריקנים.

מהפרטים שפורסמו, ביום שבת קבוצת מהגרים התעמתו עם סוכני המס והגנת הגבולות באזור דאגלס. הכוחות האמריקנים היו רכובים על סוסים ונאלצו לרדת בגלל השטח הסלעי, ולקחו שלושה מהגרים למעצר. אז, הם הבחינו באדם רביעי רץ כדי להימנע מהם – וסוכן אחד ירה בו מספר פעמים והביא למותו.

הקונסוליה המקסיקנית קיבלה הודעה על התקרית הקשה, והיא אמרה כי היא תעבוד עם הרשויות כדי לזהות את האיש ולהודיע לקרוביו.

שני מהגרים נוספים שהיו חלק מאותה קבוצה, נמצאו מאוחר יותר באזור ונלקחו גם הם למעצר, כאשר כל חמשת העצורים הועברו לתחנת משמר הגבל של דאגלס באריזונה.

ביום שלישי, מהגרים התעמתו עם המשטרה בדרום מקסיקו, בעוד הם מתוסכלים מכך שהרשויות המקומיות מחזיקים אותם בהמתנה במשך חודשים כדי לקבל אישור למעבר חופשי ברחבי המדינה – בעודם מתכננים להגיע לגבול עם ארצות הברית.

המהגרים, רובם מהאיטי, קובה ומדינות אפריקה, השליכו אבנים ומקלות לעבר כוחות המשמר הלאומי המקסיקני, חסמו כניסות ללשכת ההגירה והתעקשו לקבל טיפול על פני אנשים אחרים שהיו בתור עם פגישות שנקבעו מראש.

YOU MIGHT ALSO LIKE