עימותים אלימים בין שוטרים למהגרים הרוצים להגיע לארה"ב
עשרות תושבי האיטי, קובה ומדינות אפריקה התעמתו עם כוחות הביטחון המקסיקנים, כאשר הם טוענים שהרשויות לא מטפלות בבקשות ההומניטריות שלהם

עשרות מהגרים התעמתו אתמול (שלישי) עם המשטרה בדרום מקסיקו, בעוד הם מתוסכלים מהרשויות אשר מחזיקים אותם בהמתנה במשך חודשים כדי לקבל אישור למעבר חופשי ברחבי המדינה – בעודם מתכננים להגיע לגבול ארצות הברית.

(צילום: רויטרס)

המהגרים, רובם מהאיטי, קובה ומדינות אפריקה, השליכו אבנים ומקלות לעבר כוחות המשמר הלאומי המקסיקני וסוכני ההגירה בעיר טאפאצ'ולה שבדרום מקסיקו, ליד הגבול עם גואטמלה.

המכון הלאומי להגירה מסר הצהרה, לפיה המהגרים אשר מעורבים בעימותים עם כוחות הביטחון חסמו כניסות ללשכת ההגירה והתעקשו לקבל טיפול – ואף ביקשו לעקוף אנשים שהיו בתור עם פגישות שנקבעו מראש.

שוטרים שהגיעו למקום ניסו לאלץ את המתלוננים לעזוב את המקום, ואז כמאה מהמגרים החלו להשתולל, חסמו כבישים למספר שעות ושרפו צמיגים

כאמור, העימותים פרצו לאור הטענות של המהגרים כי הטיפול בתביעות שלהם למקלט או אשרות הומניטריות נמשכות זמן רב מדי. רבים מהם מתלוננים שהתהליך להשגת מעמד משפטי זמני הוא איטי מדי, ואחרים אומרים שכבר אין מספיק עבודה או דיור לאותם אלפים שמחכים חודשים בעיר טאפאצ'ולה.

"זה לגמרי יצא משליטה, וזה בגלל שאנשים מאוד נואשים", אמר איריניאו מוג'יקה, פעיל זכויות אדם שתומך במהגרים כבר במשך שנים. "רבים מחכים חודשים" לאישור לעזוב את העיר, הוסיף.

(צילום: רויטרס)

לפני כשבועיים פורסם כי בעקבות מספר המסתננים העצום שנכנס אל ארה"ב, מה שגורר עלויות גבוהות, ממשל ביידן ינסה תוכנית חדשה במסגרתה מאות מהגרים בלתי חוקיים יועברו למעצר בית במקום לבתי הסוהר.

תוכנית הפיילוט "עוצר ביתי" בבולטימור וביוסטון תכלול בין 100 ל-200 מבוגרים בכל עיר, זאת כאשר הממשל מנסה להימנע משימוש במרכזי מעצר. כך על פי תזכיר של סוכנות ההגירה והמכס, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס. "פשוט אין לנו את הקיבולת", אמר גורם במשרד לביטחון המולדת. "אנחנו לא מתכוונים לעצור את דרכנו מניסיון לצאת ממשבר הגבול".

על פי גורמים רשמיים, התוכנית תעלה בין 6-8 דולרים לכל נרשם, במקום העלות של 142 דולר ליום במרכזי המעצר העמוסים. במהלך הקמפיין לנשיאות, ג'ו ביידן התחייב להפסיק את השימוש במרכזי המעצר אשר למטרות רווח, אך עד כה לא הצליח לעשות זאת.

לפי התוכנית המוצעת, המסתננים יידרשו להיות בביתם במשך 12 שעות, מ-20:00 עד 8:00, בשאר שעות היום הם יהיו רשאים לצאת אם יש להם אישור עבודה או פטורים אחרים. על פי תוכניות חלופיות שכבר קיימות, הכוללות ניטור צמידי קרסול, אינן מחייבות מהגרים להיות מרותקים לבתיהם.

YOU MIGHT ALSO LIKE