קמלה האריס תחת ביקורת על "סלט המילים" שאמרה בנושא משבר רוסיה-אוקראינה
סגנית הנשיא מלמלה דברים לא קונקרטיים בעניין המלחמה הפוטנציאלית, ואמרה כי במשך 70 שנה היה שלום וביטחון באירופה – טענה אשר אינה נכונה כלל

סגנית הנשיא קמלה האריס שוחחה עם עיתונאים במהלך וועידת האבטחה של מינכן בגרמניה, וספגה ביקורת רבה על כך שנראה כי לא הייתה מוכנה להתמודד עם הדיון על המשבר החמור בגבול אוקראינה.

האריס בוועידת האבטחה במינכן (צילום: רויטרס)

האריס נסעה למינכן כדי להיפגש עם מנהיגים מבעלות ברית אירופיות, בתקווה להבטיח חזית מאוחדת במקרה שבו הנשיא ולדימיר פוטין יחליט על פלישה לאוקראינה – צעד הנראה קרוב מתמיד.

"כלומר, תקשיבו, חבר'ה, אנחנו מדברים על פוטנציאל למלחמה באירופה", אמרה האריס בתגובה לשאלה כיצד ממשל ביידן רואה את סוף המשבר. "כלומר, בואו באמת ניקח רגע להבין את המשמעות של מה שאנחנו מדברים עליו. עברו למעלה מ-70 שנה. ובמשך 70 השנים האלה... היה שלום וביטחון. אנחנו מדברים על האפשרות האמיתית של מלחמה באירופה".

לאחר דברים אלו, רבים העבירו ביקורת על הסגנית בגין "סלט המילים" שאמרה, ועל כך שהיא "אף פעם לא מוכנה" לרגע הקריטי של מדיניות החוץ – כאשר כזכור, היא האמונה על טיפול משבר ההגירה בגבול הדרומי של ארה"ב.

כתב ה'וושינגטון אקסמינר', ג'רי דונליבי, ציין בציוץ בטוויטר כי 70 השנים של "שלום וביטחון" עליהם מדברת האריס, כללו את מלחמות האזרחים ביוגוסלביה בשנות ה-90, "כמו גם את ההתקפות של רוסיה על גאורגיה ואוקראינה. כמו כן, חומת ברלין נפלה רק לפני שלושה עשורים".

לבסוף כתב: "זה לא נכון שלא היו מלחמות באירופה כבר 70 שנה, ואני גם לא מחשיב את הכיבוש הסובייטי של מזרח אירופה כ'שלום וביטחון'".

הסנאטור הרפובליקני מטקסס טד קרוז תקף: "עד כמה ממשל ביידן לוקח את הביטחון הלאומי שלנו ברצינות? אנחנו על סף מלחמה פוטנציאלית באירופה, והם משתמשים בוועידת האבטחה כפוטו-אפ עבור קמלה. ואז, הם מדליפים לעיתונות שהיא לא כשירה להיות שם", כתב קרוז, וקישר למאמר ב'וושינגטון פוסט' שציטט פקיד אמריקני שטען כי הביקור של האריס לא היה מאורגן, ומטרתו הייתה יותר "לצחצח את ההון הפוליטי שלה" מאשר מציאת פתרונות.

שון פרנל, מועמד רפובליקני לשעבר לסנאט מטעם פנסילבניה, אמר: "סלט המילים האלה... שאלוהים יעזור לכולנו. אנחנו מובלים על ידי ליצנים".

המועמד לסנאט בנבאדה, סם בראון, אמר כי ביידן שלח את האריס רק כדי להסיח את דעת הציבור מ"האסונות הביתיים" של הממשל. "קמלה נמצאת במינכן ודנה בפוטנציאל של מלחמה באירופה, כי היא נואשת למשוך את תשומת הלב מהאסונות הפנימיים של הבוס שלה".

YOU MIGHT ALSO LIKE