בעוד 'הסקווד' פוגעים בתדמית המפלגה – 14 נציגים דמוקרטים הגיעו לביקור בישראל
חברי בית הנבחרים נפגשו עם בכירים ומנהיגים ישראלים ופלסטינים, והדגישו את תמיכתם במדינה היהודית: "בעלת ברית קריטית, תמיד תהיה חברה של ארה"ב"

14 נציגים דמוקרטים מבית הנבחרים ביקרו ביום שני בישראל והביעו את תמיכתם "ללא תנאים" במדינה היהודית – זאת כאשר הנציגים הפרוגרסיבים במפלגה גוררים תשומת לב גדולה מדי לקראת בחירות אמצע הקדנציה עם אמירות קיצוניות, בין היתר בהתקפות שלהם נגד ישראל.

נציגים דמוקרטים בפגישה עם יאיר לפיד (צילום: הטוויטר של יאיר לפיד)

הנציג אדריאנו אספייאט, המייצג את מנהטן והברונקס, צייץ תמונה בחשבון הטוויטר שלו עם הנציגים האקים ג'פריס, המייצג את ברוקלין וקווינס, ופיטר אגילר מקליפורניה. "היום אנחנו בישראל, לאשר מחדש את תמיכתנו בבעלת ברית קריטית של ארצות הברית, ללמוד על ההזדמנויות והאתגרים העומדים בפני ישראל והמזרח התיכון", כתב אספייאט.

הנציג ריצ'י טורס, גם מהברונקס, כתב על ביקורו: "אני גאה להצטרף לעמיתיי הדמוקרטים במפגש עם ההנהגה הישראלית, ומאשר, ללא תנאים, את המחויבות שלנו לקיים ולחזק את היחסים האמריקאים-ישראלים".

בדבריו, טורס גם תקף את תנועת החרם נגד ישראל. "ה-BDS היא תנועת שוליים שלא מצליחה לייצג הרוב המכריע את האמריקנים. המסר שלנו הוא ברור: ארצות הברית היא ותמיד תהיה חברה של ישראל".

הביקור של חברי בית הנבחרים הדמוקרטים יכלול גם טיול לשטח הגדה המערבית – כך אמר מנהיג הרוב בבית הנבחרים, סטני הוייר, שעומד בראש המשלחת. הוא כתב: "ראיית האזור ממקור ראשון ופגישה עם מנהיגי מפתח ישראלים ופלסטינים נותנת לחברים תובנות על אזור שהוא חיוני לאינטרסים הלאומיים שלנו ולביטחון העולמי".

חברת המשלחת נפגשים עם בכירי הממשל הישראלי והפלסטיני, בהם ראש ממשלת ישראל נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד, כמו גם ראש ממשלת הרשות הפלסטינית מוחמד אשתייה. נוסף על כך, הנציגים ייפגשו עם מנהיגים אזרחיים ויזמים ישראלים ופלסטינים אשר תומכים ומקדמים את רעיון פתרון שתי המדינות.

הדמוקרטים יבקרו גם בגבולות ישראל עם לבנון וסוריה, ויסיירו באתרי כיפת ברזל. זאת לצד ביקורים באתרים היסטוריים ותרבותיים, כמו ביד ושם והאנדרטה לזכר השואה.

 הביקור בישראל מגיע כאשר ארצות הברית מתכוננת לבחירות אמצע הקדנציה, שייערכו בנובמבר, כאשר הדמוקרטים צפויים לאבד את הרוב. אחת הסיבות היא הדומיננטיות של חברי 'הסקווד' הפרוגרסיבים, אשר מעוררים רעש גדול סביב ההתבטאויות שלו – בין אם קידום אינטנסיבי של קיצוץ מימון המשטרה, וגינוי ישראל מכל עבר.

בשבוע שעבר, למשל, הנציגה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז טענה שישראל כולאת ילדים פלסטינים, מה שגרר תגובה של ראש המועצה היהודית בקווינס, שאמר בין היתר: "אנו מודאגים כאשר נבחר ציבור מביע אמירות מזויפות ופזיזות המכוונת נגד ישראל. הצעות ושקרים בומבסטיים הם מסוכנים כאשר הם נאמרים על ידי פוליטיקאים, מכל קצוות הקשת הפוליטית".

YOU MIGHT ALSO LIKE