"תתקדם": מחצית מהרפובליקנים רוצים שהמפלגה תפסיק להתייחס להונאת הבחירות
נראה כי רבים עייפו מהטענות של הנשיא לשעבר כי כהונתו השנייה נגנבה ממנו, וסקר שנערך מצא כי 48% ממצביעיו של טראמפ רוצים לשנות את השיח

מחצית מהמצביעים הרפובליקנים מסכימים שהמפלגה צריכה "להתקדם" מהטענות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בנושא הונאת הבחירות ב-2020, כולל 48% מאלה שהצביעו עבורו.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

בסקר שפורסם אתמול (רביעי) על ידי 'פוליטיקו', המשתתפים נשאלו אם על המפלגה הרפובליקנית "להמשיך להתמקד" בהאשמות של הנשיא ה-45 כי הבחירות זויפו, או "להמשיך הלאה".

מבין הנשאלים אשר הזדהו כרפובליקנים, 50% מהם ענו שהמפלגה צריכה "להתקדם" מהטענות, בעוד ש-37 אחוזים אמרו שיש להמשיך להתמקד בהן. 12 אחוזים מהמשתתפים השיבו כי אין להם דעה בנושא.

מבין אלה שהצביעו לטראמפ בבחירות 2020, 48 אחוזים מהם ענו כי "יש להמשיך הלאה", בעוד שרק 36% מהם אמרו כי יש להתעכב ולחקור את ההונאה לכאורה. 15% ענו "לא יודע".

עם זאת, כאשר נשאלו אם טראמפ צריך להמשיך להדגיש את הטענה כי כהונתו השנייה נגנבה ממנו, 53% מהרפובליקנים אמרו שהם תומכים בנשיא, ורק 36% אמרו כי הם מתנגדים. בקרב מצביעיו של טראמפ, 52% אמרו שהם תומכים בדבריו, בעוד ש-37 אחוזים הביעו את התנגדותם.

בסך הכל, כמעט שני שליש מהאמריקנים, 64 אחוזים, חושבים שהמפלגה הרפובליקנית צריכה להפסיק את התייחסותה לנעשה בבחירות 2020, בעוד ש-23% לא מסכימים עם זה ו-13% "לא יודעים".

המהומות בקפיטול (צילום: AP)

כאשר נשאלו מהי דעתם על המהומות בקפיטול ב-6 בינואר, רוב האמריקנים, 54%, תיארו זאת כ"צורה לא לגיטימית של שיח ציבורי", לעומת 21% שאמרו כי מדובר בהתנהגות לגיטימית. 25% אמרו כי אין להם דעה.

אותם אמריקנים שהצביעו לטראמפ בשנת 2020 היו מפוצלים אל מול השאלה הזו. 34 אחוזים כינו את ההסתערות על הקפיטול "לא לגיטימית", 34% חשבו כי היא "כן לגיטימית" ו-31% "ללא דעה".

יותר משלושה רבעים ממצביעי ביידן, 76%, אמרו שההסתערות על הקפיטול אינה לגיטימית, כאשר רק 11% אמרו שהיא כן, ו-13% השיבו כי אין להם דעה.

מוקדם יותר החודש, הוועדה הלאומית הרפובליקנית גינתה את הנציגים ליז צ'ייני ואדם קינזינגר בגין השתתפותם בוועדת בית הנבחרים הבוחנת את אירועי הקפיטול, כאשר השניים הם הרפובליקנים היחידים בפאנל בן ה-9 חברים.

הביקורת כלפיהם טוענת כי השניים "תומכים במאמצי הדמוקרטים להשמיד את הנשיא טראמפ, יותר מאשר הם תומכים בהחזרת רוב רפובליקני ב-2022", והאשימו אותם ב"השתתפות ברדיפה הדמוקרטית של אזרחים רגילים העוסקים בשיח פוליטי לגיטימי?.

בסקר השתתפו 2,005 מצביעים רשומים, והוא נערך בין ה-12 ל-13 בפברואר.

YOU MIGHT ALSO LIKE