סקר מצא שרוב הדמוקרטים חושדים ביושרה של הילרי קלינטון
לאחר החשיפה כי ייתכן שמזכירת המדינה לשעבר ניסתה לקשר את טראמפ לרוסיה לפני בחירות 2016, רוב המשתתפים בסקר הודו כי הם רוצים לראות חקירה נגדה

חלק גדול מהמצביעים הדמוקרטים רוצים שתיפתח תחקירה נגד הילרי קלינטון בגין חלקה האפשרי לכאורה בניסיון לקשר את דונלד טראמפ לרוסיה לפני הבחירות לנשיאות 2016.

הילרי קלינטון (צילום: Shutterstock)

על פי הסקר, שנערך על ידי חברת TechnoMetrica Institute of Policy and Politics שבניו ג'רזי, 1,308 אמריקנים נשאלו בנוגע לחקירת ה-FBI נגד היועץ המיוחד ג'ון דורהאם, לגבי הקשרים לכאורה של טראמפ לרוסיה במהלך הקמפיין לנשיאות.

מהממצאים עולה כי כמעט שלושה מתוך ארבעה מהנשאלים שעוקבים אחר הסיפור, חושבים שחשוב שקלינטון תיחקר על תפקידה בפרשת התערבות רוסיה בבחירות, יחד עם יועציה הבכירים בקמפיין.

מתוך הנשאלים, שני שלישים – או 66 אחוזים – מהנסקרים הדמוקרטים שאמרו שהם עוקבים אחר הפרשה. מדובר בעלייה של 20 נקודות מהסקר שנערך באוקטובר האחרון, אז נשאלה אותה שאלה.

בינתיים, 91 אחוזים מהרפובליקנים ו-65 אחוזים מהמצביעים העצמאיים, מאמינים כי יש לחקור את מזכירת המדינה לשעבר.

נוסף לכך, הסקר החדש מצא גם שהאמריקנים רוצים בדיקה מעמיקה יותר כלפי משפחת ביידן.

ג'ו והאנטר ביידן (צילום AP) 

68% מהנשאלים אמרו שהם חושבים כי בנו של הנשיא, האנטר ביידן, ואחיו ג'ימי ביידן, יהיו חסומים מכל עסק הקשור לממשלה. זה כולל תקשורת עם הנשיא ועוזריו לגבי עניינים מדיניים או קבלת כל עבודה או חוזים ממשלתיים.

נתח שווה של הדמוקרטים והרפובליקנים, 71%, הסכימו שיש לשמור על קרובי משפחה של הנשיא רחוק מעמדת כוח.

בשנה שעברה, כזכור, האנטר חשף שהוא נמצא תחת חקירה פדרלית בגין הונאת מס אפשרית. עם זאת, הוא התעקש כי הוא טיפל "בענייניו בצורה חוקית והולמת", ואין לו שום כוונה להגיע להסדר טיעון. כמו כן, לאחרונה נחשף כי התובע האמריקני של דלאוור, דיוויד וויס – מינוי של הנשיא לשעבר טראמפ – הוציא זימונים לרישומי הבנק של האנטר ושותפים עסקיים לשעבר.

אותו סקר מצא כי 46 אחוזים מהאמריקנים חושבים שהתקשורת המרכזית עשתה עבודה הוגנת עד גרועה בסיקור החשדות נגד ביידן ומשפחתו.

רוב הרפובליקנים, 69%, והעצמאים – 54%, העניקו לתקשורת ציונים גרועים לתקשורת. עם זאת, 53% מהמצביעים הדמוקרטים שהתקשורת עושה עבודה טובה בסיקור ההאשמות כלפי ביידן ומשפחתו.

בין יתר הממצאים המרכזיים: 76% מהאמריקנים רוצים שיועצת התובע הכללי, מגי גודלנדר, תתפטר מחקירת דורהאם בגלל סכסוך אישי אפשרי של בעלה, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן ג'ייק סאליבן, המצוטט בכתב האישום בפרשה. 82% מהרפובליקנים ו-79% מהדמוקרטים מסכימים.

YOU MIGHT ALSO LIKE