"מפלצתי": 210 שנות מאסר לקצין חיל הנחתים לשעבר שאנס ילדים בקמבודיה
מייקל ג'וזף פפה הורשע במסגרת החוק בארצות הברית, האוסר על אזרחים אמריקנים לנסוע למדינות זרות על מנת לקיים יחסי מין עם קטינים

קפטן בחיל הנחתים האמריקני שנמצא אשם באונס של נערות קמבודיות, נידון ל-210 שנות מאסר פדרלי לאחר שנשפט והורשע בשנית באישומים חדשים.

מייקל ג'וזף פפה (צילום: AP)

מייקל ג'וזף פפה בן ה-68, נמצא במעצר פדרלי מאז שנת 2007, אך ביום שני האחרון הוא הואשם בגין תקיפה מינית וסיום קורבנותיו, שהיו בנות 9 עד 12 בזמן ההתעללות.

השופט המחוזי בארה"ב, דייל ס. פישר, כינה את מעשיו של פפה כ"מפלצתיים" ו"איומים", והוסיף שמה שהקפטן לשעבר עשה לנערות הצעירות היה "עינוי".

פפה, תושב אוקסנרד שבקליפורניה, עבד במשרה חלקית כפרופסור באוניברסיטה בקמבודיה, מדינת בדרום מזרח אסיה, כאשר הוא נעצר על ידי פקידים מקומיים ביוני 2006. כשנתיים לאחר מכן הוא נמצא אשם, זאת כחלק מהחוק הפדרלי המעניש אזרחים אמריקנים הנוסעים למדינות אחרות במטרה לקיים יחסי מין עם קטינים.

כחלק המשפט נגד פפה, הקורבנות הצעירות הוטסו לארצות הברית והעידו בבית המשפט בסיוע מתורגמן.

למרות ההרשעה נגדו, רק בשנת 2014 נגזר עונשו, זאת בגלל סערה שהתעוררה במשפט – כאשר התובעים גילו חשפו שהמתורגמנית אן לוונג ספיראטוס וגארי ג'יי פיליס – סוכן מיוחד של רשויות ההגירה והמכס – היו במערכת יחסים.

הפרשה דחתה את גזר הדין של פפה לאחר שהסנגורים שאלו אם ספיראטוס סיפקה פרשנויות מוטות לעדויות הקורבנות, זאת במטרה לסייע לתביעה.

לבסוף, השופט קבע כי בעוד שהקשר המיני בין המתורגמנית לסוכן ההגירה והמכס הוא בלתי הולם – המשפט התנהל בצורה הוגנת.

המקרה של פפה קיבל תפנית נוספת בשנת 2018, כאשר בית המשפט לערעורים ה-9 בארה"ב הפך את הרשעתו, לאחר שפאנל מצא שהתובעים לא הוכיחו כי פפה היה "בטיול" כאשר תקף את הבנות, אלא חי בקמבודיה מאז 2003.

התובעים החליטו לדון מחדש בתיק באוגוסט 2021, והפעם האשימו את הקפטן לשעבר בשני סעיפי טיולים במדינה זרה בכוונה לעסוק בהתנהגות מינית בלתי חוקית ובשתי עבירות של התעללות מינית חמורה בילד.

במהלך המשפט, שנמשך שבעה ימים, שמונה קורבנות העידו בפעם השנייה על איך פפה אנס וסמם אותם במתח שלו בעיר פנום פן כשהם היו קטינים. התובעים גם הציגו ראיות לכך שפפה החזיק ברשותו פורנוגרפיית ילדים "תוצרת בית".

YOU MIGHT ALSO LIKE