שגריר רוסיה: "לא שמים ז*ן על סנקציות אמריקניות"
מוסקבה הדגישה כי אינה מפחדת מהשלכות כלכליות מצד מדינות המערב, בעוד האפשרות לפלישה לאוקראינה הולכת ומתחזקת. "עונשים בעבר רק השפיעו עלינו לטובה"

שגריר רוסיה בשוודיה אמר שהממשל של ולדימיר פוטין "לא שם ז*ן" לגבי הסנקציות שארצות הברית ובעלות בריתה מאיימות להטיל על מוסקבה אם היא אכן תפלוש לאוקראינה.

ולדימיר פוטין (צילום: Shutterstock)

"מצטער על השפה שלי, אבל אנחנו לא שמים ז*ן על כל הסנקציות שלהם", אמר ויקטור טטרינטצב לעיתון שוודי. "כבר היו נגדנו כל כך הרבה סנקציות, ובמובן זה הם השפיעו לטובה על הכלכלה והחקלאות שלנו", אמר והוסיף כי רוסיה הפכה ל"בלתי תלויה" ותעמוד מול כל עונש כלכלי שיוטל עליה.

"אנחנו יותר עצמאיים, והצלחנו להגדיל את היצוא שלנו. אין לנו גבינות איטלקיות או שוויצריות, אבל למדנו להכין גבינות רוסיות טובות באותה מידה באמצעות מתכונים איטלקיים ושוויצריים".

בתוך כך, הנשיא ג'ו ביידן שוחח היום עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי במשך כמעט שעה שלמה, ואמר לו כי ארצות הברית "תגיב במהירות ובנחישות, יחד עם בעלות בריתה ושותפיה, לכל תוקפנות נוספת של רוסיה נגד אוקראינה".

בהצהרה הממשלתית נמסר כי "שני המנהיגים הסכימו על חשיבות המשך העיסוק בדיפלומטיה והרתעה בתגובה להתגברות הצבאית של רוסיה בגבולות אוקראינה".

כוחות צבא אוקראינה (צילום: Getty Images)

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן אמר שעדיין קיימת אפשרות לפתרון דיפלומטי, אך במקביל ארה"ב מוכנה לנקוט בצעדים רציניים אם רוסיה תפלוש. "העליתי את החששות הרציניים שלנו שמוסקבה עשויה לפתוח במתקפה צבאית נגד אוקראינה בימים הקרובים. הבהרתי, כפי שביידן הבהיר לפוטין, שהנתיב הדיפלומטי נשאר פתוח".

"הדגשתי גם שאם מוסקבה תבחר בדרך תוקפנית, התגובה של ארה"ב ובעלות בריתנו תהיה מהירה, מאוחדת – ותהיה חמורה", אמר.

מוקדם יותר היום, דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר שהוא מחזיק בתקווה לפתרון דיפלומטי, אך הזהיר כי חלון ההזדמנויות הזה "מתכווץ" במהירות. "אנחנו מכירים בכך שמרכיב הזמן כאן מצטמצם, וזה נותן לכולנו סיבה לדאגה. אבל אנחנו עדיין מאמינים שיש זמן ומרחב לדרך דיפלומטית, שיש דרך להפחית את המתיחות, למצוא דרך שלווה לצאת מזה ולמנוע מלחמה באוקראינה".

ביום שבת, ביידן שוחח עם פוטין, ונשבע באוזניו כי יהיו "עלויות מהירות וחמורות" אם רוסיה תפלוש לשכנתה אוקראינה. ביידן גם הדגיש כי פלישה "תגרום לסבל אנושי נרחב ותפחית את מעמדה של רוסיה".

פקיד בממשל פוטין אמר כי השיחה בין השניים הייתה "מאוזנת ועניינית", אך הוסיף כי ארה"ב עדיין לא התייחסה לדרישה הרוסית שאוקראינה ומדינות סובייטיות אחרות לשעבר לא יוכלו להצטרף לנאט"ו.

YOU MIGHT ALSO LIKE