"הילרי קלינטון שילמה לחברות סייבר אמריקאיות כדי לרגל אחרי טראמפ"
פרטים חדשים נחשפים על חקירת טראמפ-רוסיה במסגרתם עולה כי הקמפיין של המועמדת לנשיאות בשנת 2016 שילם לאנשי סייבר ולמספר חברות אינטרנט כדי לרגל ולמצוא לכלוך על הקמפיין של טראמפ בניסיון לקשור אותו לרוסיה

קמפיין הבחירות לנשיאות של הילרי קלינטון ב-2016 שילם לחברת אינטרנט כדי "לחדור" לשרתים במגדל טראמפ ובבית הלבן בניסיון לקשר את דונלד טראמפ לרוסיה, כך נטען במסמכים משפטיים חדשים.

המסמכים מגיעים מתובע מיוחד של משרד המשפטים שמונה לחקור את מקורות החקירה של ה-FBI נגד טראמפ.

התובע המיוחד, ג'ון דורהאם, הגיש כבר בקשה הקשורה לניגודי אינטרסים פוטנציאלי בקשר למקרה בו עורך הדין של קלינטון מייקל זוסמן, הואשם במתן עדות שקר.

זוסמן אמר לכאורה ל-FBI שהוא לא עובד מטעם קלינטון כשהציג לסוכנות מסמכים שקשרו לכאורה את ארגון טראמפ לבנק הקשור בקרמלין חודשיים לפני הבחירות. וזאת למרות שכן עבד עבור קלינטון.

עתה מתברר שלזוסמן היה מידע רגיש זה בעקבות שיתוף פעולה של חברות אינטרנט פרטיות עם קמפיין קלינטון בניסיון למצוא 'לכלוך' על טראמפ ולקשור אותו לרוסיה. על פי הדיווחים, זוסמן "הרכיב והעביר ל-FBI שמות של לפחות שני לקוחות ספציפיים, בחברות אינטרנט מארה"ב".

הרישומים הראו שהחברות שניהלו חקירות טכניות כללו חוקרי סייבר ואחרים, והם קיבלו כספים מקמפיין קלינטון.

בשנת 2017, זוסמן סיפק "מערכת מעודכנת של האשמות" לגבי הקשר הרוסי של הנשיא דאז טראמפ לסוכנות ממשלתית אחרת.

בין ההאשמות שהועלו באותה תקופה הייתה שטראמפ ו/או מקורביו משתמשים בטלפונים אלחוטיים נדירים כביכול מתוצרת רוסית בסביבת הבית הלבן ובמקומות אחרים.

דורהאם אמר כי משרדו לא מצא "תמיכה להאשמות הללו", בטענה שהראיות כביכול שסיפק זוסמן היו חלקיות ומעוותות.

טראמפ אמר שהגילויים על הריגול וההמצאות "מספקים ראיות שאין עוררין לכך שהקמפיין והנשיאות שלי רוגלו על ידי פעילים שקיבלו כסף על ידי קמפיין של הילרי קלינטון במאמץ לפתח קשר מפוברק לחלוטין עם רוסיה", נכתב בהצהרת הנשיא לשעבר.

"זו שערורייה גדולה בהרבה בהיקפה ובגודלה מאשר ווטרגייט ומי שהיו מעורבים וידעו על מבצע הריגול הזה צריכים להיות נתונים לתביעה פלילית".

הנציג הרפובליקני, קאש פאטל, שהיה החוקר הראשי של החקירה בבית הנבחרים על קשריו הרוסים לכאורה של טראמפ, אמר שמדובר בראיה "סופית" לכך שהקמפיין של קלינטון תיזמר "מפעל פלילי כדי להמציא קשר בין הנשיא טראמפ לרוסיה".

עורך הדין לשעבר של ה-FBI, קווין קליינסמית', היה האדם הראשון שהואשם בהצהרה כוזבת בקשר לחקירתו של דורהאם.

הוא הודה באשמה ב-2020 בזיוף מסמך ששימש את ה-FBI למעקב אחר עוזר טראמפ.

YOU MIGHT ALSO LIKE