"מוסקבה מכינה גל של מתקפות סייבר על ארה"ב"
סוכנות הסייבר האמריקאית (CISA) פרסמה אזהרה מיוחדת והורתה להגביר את הכוננות עבור תאגידים ומשרדים ממשלתיים אמריקאיים על רקע חשש ממתקפות רשת תוצרת רוסיה שינסו לפגוע ביציבות הכלכלית והביטחונית של ארה"ב

גורמים מהבית הלבן, סוכנויות הביון האמריקאיות והמשרד לביטחון המולדת נפגשו ביום שישי בשיחות וידאו כדי לדון בתגובות לגל פוטנציאלי של פריצות סייבר קשות, לאור המתיחות המתמשכת בין נאט"ו לרוסיה, כך דיווחה CNN, תוך ציטוט של מקורות אנונימיים.

הפגישה התמקדה באופן בו סוכנויות יכולות לעבוד עם חברות במגזרים קריטיים בכלכלה כדי להתמודד עם התקפות סייבר, כך נמסר מהרשת.

שני מקורות אמרו לכאורה לערוץ שגורמים רשמיים דיברו ספציפית על עלייה אפשרית בהתקפות נרחבות של תוכנות כופר על ידי "כנופיות פשע דוברות רוסית". נושא נוסף היה סיוע לאוקראינה, שאתרי האינטרנט הממשלתיים שלה הושמדו באופן זמני על ידי האקרים בחודש שעבר. כאשר מקור בכיר צוטט כאומר שקיים "איום ספציפי ואמין" על התשתית האוקראינית, אך לא על התשתית בארה"ב.

הדיווח הגיע לאחר שהסוכנות לאבטחת סייבר ותשתיות (CISA) פרסמה התראת 'Shields Up' עבור ארגונים אמריקאים.

"למרות שאין כרגע איומים ספציפיים אמינים על המולדת של ארה"ב, אנו מודעים לפוטנציאל של ממשלת רוסיה לשקול להסלים את הפעולות מערערות היציבות שלה בדרכים שעשויות להשפיע על אחרים מחוץ לאוקראינה", אמרו ב-CISA באתר האינטרנט הרשמי שלהם.

ארה"ב ובעלות בריתה בנאט"ו הזהירו כי רוסיה עלולה לפלוש לאוקראינה כבר בשבוע הבא.

מוסקבה, בינתיים, הכחישה שוב ושוב את התוכניות לתקוף את שכנתה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שוחח עם עמיתיו, ג'ו ביידן וגם עם עמנואל מקרון הצרפתי בטלפון ביום שבת, ודן בדרכים להפיג את המתיחות הגוברת בין הצדדים.

YOU MIGHT ALSO LIKE