טיקטוק היא האפליקציה שאוספת מכם הכי הרבה מידע אישי
מחקר שנערך לאחרונה מצא כי לא רק שהפלטפורמה אוספת מידע גם אשר הלקוח בוחר שלא לאפשר זאת – אלא גם מוסרת את הנתונים לחברות צד שלישי שלא ניתן לזהות אותן

מחקר שנערך לאחרונה מצא שהפלטפורמות יוטיוב וטיקטוק אוספות יותר נתונים אישיים מכל אפליקציית מדיה חברתית אחרת – וציין כי האופן שבו טיקטוק משתמש בנתונים הללו נשאר בגדר תעלומה.

טיקטוק (צילום: Shutterstock)

חברת הישווק הסלולרית URL Genius השתמשה בתוכנת 'אפל' שב-iOS 15.2 הנקראת Record App Activity, המראה את הקשר בין אפליקציות שונות. הממצאים הראו כי יוטיוב וטיקטוק קשורות להכי הרבה אפליקציות אחרות – 14 כל אחת, שזו קפיצה משמעותית מהממוצע שעמד על 6, כמו אצל טוויטר, טלגרם, סנאפצ'ט וואטסאפ.

אך מעבר למספר הגבוה, מה שמדאיג זה סוג הקשרים בין האפליקציות. ליוטיוב יש הסכמים עם 10 חברות צד ראשון – כאשר לטיקטוק קשר עם 13 חברות שהן צד שלישי. כמו כן, המעקב אחר הנתונים התרחש גם כאשר משתמשים בחרו שלא לאפשר זאת.

"צרכנים אינם יכולים כרגע לראות אילו נתונים משותפים עם רשתות צד שלישי, או כיצד ישתמשו בנתונים שלהם", נכתב בדו"ח, שציין כי לא ניתן לזהות מי הן החברות צד שלישי איתן עובדת טיקטוק.

ארצות הברית מנסה לצמצם את השימוש בטיקטוק, כאשר כמה מחוקקים, כולל הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו מפלורידה, אמרו שהבית הלבן עושה מעט מדי ולאט מדי כדי ליצור תוכנית מגובשת.

"טיקטוק נותר איום רציני על הביטחון הלאומי של ארצות הברית ועל הפרטיות האישית של האמריקנים – במיוחד של ילדים", אמר רוביו. "ממשל ביידן ביטל צעדים קריטיים שהנשיא טראמפ נקט נגד האפליקציה, ומה שביידן כן עשה בנושא אבטח מידע – אינם מספיקים כמעט".

ממשל ביידן טען בעבר כי צווים ביצועיים שנחתמו על ידי טראמפ אינם ניתנים לאכיפה, וכל חוק חדש זקוק לשיקול דעת זהיר כדי להבטיח שהם עומדים בכל האתגרים המשפטיים.

YOU MIGHT ALSO LIKE