פיילוט בחסות ביידן: מסתננים ייכנסו למעצר בית במקום למרכזי כליאה
כדי להתמודד עם העלויות הגבוהות שמשבר הגבול יוצר, הממשל יבדוק תוכנית חדשה במסגרתה מהגרים לא חוקיים יידרשו להישאר בביתם בשעות הלילה – אך יסתובבו חופשי

בעקבות מספר המסתננים העצום שנכנס אל ארצות הברית אשר גורר עלויות גבוהות, ממשל ביידן ינסה תוכנית חדשה במסגרה מאות מהגרים בלתי חוקיים יועברו למעצר בית במקום לבתי הסוהר.

מהגרים בגבול אריזונה (צילום: Shutterstock)

תוכנית הפיילוט "עוצר ביתי" בבולטימור וביוסטון תכלול בין 100 ל-200 מבוגרים בכל עיר, זאת כאשר הממשל מנסה להימנע משימוש במרכזי מעצר. כך על פי תזכיר של סוכנות ההגירה והמכס, שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס.

"פשוט אין לנו את הקיבולת", אמר גורם במשרד לביטחון המולדת לרויטרס. "אנחנו לא מתכוונים לעצור את דרכנו מניסיון לצאת ממשבר הגבול".

על פי גורמים רשמיים, התוכנית תעלה בין 6-8 דולרים לכל נרשם, במקום העלות של 142 דולר ליום במרכזי המעצר העמוסים. במהלך הקמפיין לנשיאות, ג'ו ביידן התחייב להפסיק את השימוש במרכזי המעצר אשר למטרות רווח, אך עד כה לא הצליח לעשות זאת.

לפי התוכנית המוצעת, המסתננים יידרשו להיות בביתם במשך 12 שעות, מ-20:00 עד 8:00, בשאר שעות היום הם יהיו רשאים לצאת אם יש להם אישור עבודה או פטורים אחרים. על פי תוכניות חלופיות שכבר קיימות, הכוללות ניטור צמידי קרסול, אינן מחייבות מהגרים להיות מרותקים לבתיהם.

אם הפיילוט יצליח, הנשיא ידחוף את הקונגרס להעביר מימון שישלם עבור עד 400,000 מהגרים כחלק מהתוכנית – אמר פקיד מהמשרד לביטחון המולדת. על פי רויטרס, המספר הכולל של המסתננים יהיה גבוה בהרבה, מכיוון שרק ראשי הבית יהיו רשומים.

ג'ו ביידן (צילום: Shutterstock)

עם פרסום התוכנית, מחוקקים החלו לתקוף בחריפות את הנשיא. הסנאטור ג'ון בוזמן, רפובליקני מארקנסו, כתב בטוויטר: "איך זה התחיל: הפעולות הביצועיות של הנשיא ביידן היו לאור ירוק עבור מהגרים בלתי חוקיים להיכנס למדינה. איך זה ימשיך: שיא מעברי גבול, הצפת מרכזי מעצר ושחרור של מהגרים בוגרים בתוך ארה"ב. משבר הגבול של ביידן משתולל".

מהצד השני של המבקרים, תומכי הגירה רדיקלים אומרים כי התוכנית המוצעת היא נוקשת מדי. קבוצת Detention Watch פרסמה בטוויטר כי הפיילוט הוא "כליאה אלקטרונית" שתטיל "מעקב מגביל יותר" תאשר תוכניות חלופיות אחרות.

נתונים שפרסמו בתחילת החודש הראו כי בשנה שעברה פקידי הגבול ביצעו כמעט 2 מיליון מעצרים לאורך הגבול הדרומי – כאשר מדובר במספר שיא. מתוך אלה שנתפסו, לפחות 402,00 שוחררו בתוך ארצות הברית.

YOU MIGHT ALSO LIKE