פלוסי מוציאה מאות אלפי דולרים על מטוסים פרטיים – בעודה מנסה לצבור הון פוליטי על משבר האקלים
יו"ר בית הנבחרים הדגישה לא פעם את החשיבות במאבק בשינויי האקלים. על אף דבריה, היא בזבזה כ-500 אלף דולרים על אחד "הדברים הגרועים ביותר שאפשר לעשות למען הסביבה"

יו"ר בית הנבחרים הוציאה כמעט 500 אלף דולר עבור טיסות פרטיות מאז אוקטובר 2020, זאת על אף טענותיה שלארצות הברית יש "מחויבות מוסרית" לטפל בשינויי האקלים.

ננסי פלוסי בוועידת האקלים (צילום: Shutterstock)

פלוסי והצוות שלה מקליפורניה שילמו לחברת תעופה פרטית שבסיסה בווירג'יניה בסך הכל 423,707.62 דולרים עבור שירותי טיסה ב-10 פעמים שונות, בין אוקטובר 2020 לדצמבר 2021, על פי מסמכי ועדת הבחירות הפדרלית.

בינואר אשתקד, למשל, פלוסי והצוות שילמו ל-Clay Lacy Aviation מקליפורניה 65,457.23 דולר – מה שמביא את סך ההוצאות על טיסות פרטיות ל-489,164.85 דולרים.

באוגוסט 2021, פלוסי שילמה ל-Advanced Aviation סכום של 67,604.93 דולר.

שלושה החודשים לאחר מכן, יו"ר בית הנבחרים עמדה בראש משלחת מחוקקים דמוקרטיים לוועידת COP26 של האו"ם בגלזגו, סקוטלנד, אשר מטרתה לדון ולקבוע צעדים להילחם בשינויי האקלים. במהלך הוועידה, פלוסי תיארה את ההתמודדות עם משבר האקלים כ"דבר דתי".

"אני מאמינה שזו יצירתו של אלוהים, ויש לנו חובה מוסרית להיות מנהלים טובים", אמרה אז.

מטוסים פרטיים מייצרים יותר פליטת פחמן דו חמצני מאשר מטוסים מסחריים, כך על פי ניתוח של הקבוצה האירופית Transport & Environment. מנהל הארגון, אנדרו מרפי, כתב בדו"ח שפורסם: "שימוש במטוס פרטי זה כנראה הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות למען הסביבה. ועדיין, אנשים סופר עשירים מתעופפים עם כלים מאוד מזהמים, כאילו אין משבר אקלים".

בעוד משבר האקלים הפך לנושא מיינסטרים, פלוסי עלתה על הגל וחזרה שוב ושוב על החשיבות להיאבק בשינויים. בספטמבר האחרון היא ספגה ביקורת לאחר שאמרה שהעבודה לצד סין לגבי שינויי האקלים צריכה לקבל עדיפות על הפרות זכויות אדם של בייג'ינג. "האקלים הוא נושא מכריע, וסין היא פולטת מובילה בעולם", אמרה אז.

כמו כן, במהלך ועידת האקלים יו"ר בית הנבחרים נשאלה אם הצבא האמריקני "פטור" מאחריות על משבר האקלים, למרות שהוא "מזהם גדול יותר מ-140 מדינות יחד". בתגובה, פלוסי אמרה כי "אנחנו מכירים בכך".

היא הוסיפה אז כי צבא ארה"ב "משתמש הרבה בדלק", אך הוסיפה לצד זה כי "לאורך הזמן היו יוזמות רבות שמטרתן להמיר את דלק המאובנים למקורות דלק אחרים בשימוש בצבא", כי "זה מה שיעשה את ההבדל הגדול ביותר".

YOU MIGHT ALSO LIKE