ניקי היילי: פוטין ודיקטטורים רואים שביידן הנשיא החלש בהיסטוריה – אז הם פועלים עכשיו
שגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר התייחסה לחששות לפלישה רוסית לאוקראינה ולאפשרות שסין תספח אליה את טייוואן, והאשימה את התרופפות מנהיגותו של ביידן

לשעבר שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, אמרה שנשיא רוסיה ודיקטטורים אחרים יודעים שג'ו ביידן הוא "הנשיא החלש בהיסטוריה", ולכן מבינים שאם הם רוצים לבצע צעדים דרסטיים, כמו פלישה לאוקראינה, "זה הזמן לעשות זאת".

ג'ו ביידן וולדימיר פוטין, 2011 (צילום: איי.פי)

"כל זה לא היה קורה ללא המשבר שהיה באפגניסטן, אבל מה שיוצא זה שרוסיה וכל הדיקטטורים רואים הזדמנות אל מול הנשיא החלש ביותר אי פעם שהיה לארצות הברית", אמרה היילי הרפובליקנית, שכיהנה בעבר כמושלת קרוליינה הדרומית. "ואז, אם הם מתכוונים לפלוש לאוקראינה, זה הזמן לעשות זאת".

"אני חושבת שמה שרוסיה מנסה לעשות זה לגרום לנו לא לאפשר לאוקראינה להיכנס לנאט"ו", המשיכה היילי. "ואנחנו צריכים לזכור, שאם נתחיל להיכנע לאיומים של רוסיה, יהיה עוד משבר מאחורי זה. מה שהופך את הנושא של אוקראינה-רוסיה לכל כך חשוב, הוא שסין צופה בזה, ואיך שהדברים יתרחשו יכתיבו אם סין תמשיך עם הסיפוח של טייוואן. כל הדברים האלה מתחברים יחד".

"כל זה אומר שאמריקה צריכה להראות כוח והרתעה בכל הנוגע לאיומים שמגיעים בדרכנו או כלפי בעלות בריתנו", הוסיפה.

השגרירה לשעבר התייחסה לדבריה של השגרירה הנוכחית, לינדה תומס-גרינפילד, שאמרה לאחרונה כי הסיפור עם אוקראינה וטייוואן הם "שני מצבים שונים".

ניקי היילי (צילום: Shutterstock)

"זה לא שני מצבים שונים. ראיתי את סין ורוסיה מתקרבות יותר ויותר בתקופתי כשגרירה. סין צופה במה שרוסיה עושה. לא ראיתי את סין מגנה את רוסיה. יותר מכך, הם ניסו לעצור את הפגישה במועצת הביטחון ולקחו את הצד של רוסיה", אמרה.

היילי הצביעה על המהלך של ביידן להזמין מיליוני מסכות ובדיקות קורונה ביתיות, שרבות מהן מיוצרות מסין, ולחלק אותן בחינם על ידי סבסוד פדרלי – מה שלמעשה רק עוזר לבייג'ינג. "אנחנו חייבים להתעורר ולהבין שאנחנו תורמים לבעיה. מילים לא אומרות כלום. אלה הפעולות שצריכות לקרות".

ביום ראשון, היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן אמר כי הפלישה הרוסית אל אוקראינה יכולה "להגיע בכל יום", כאשר יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מארק מילי, אמר בתדרוך עם בכירים אמריקנים כי אוקראינה עלולה ליפול תוך 72 שעות במקרה של פלישה.

YOU MIGHT ALSO LIKE