"ביידן פתח לחלוטין את הגבול – הכניס סמים ולקח מאמריקנים את העבודות"
הסנאטור הרפובליקני טום קוטון תקף את מדיניות ההגירה הרופפת של הממשל, אשר הכניסה יותר מ-2 מיליון מסתננים אל ארה"ב: "זה כמו להוסיף את כל מדינת נברסקה"

הסנאטור טום קוטון ממדינת ארקנסו תקף את הנשיא ג'ו ביידן על מדיניות ההגירה שלו, ואמר שהממשל שלו "פתח לחלוטין את הגבולות שלנו", מה שאפשר לסמים קטלניים להיכנס למדינה ולמהגרים לקחת משרות מאמריקנים.

מהגרים בגבול בין מקסיקו לטקסס (צילום: Getty Images)

קוטון הרפובליקני הצביע על כך ש-100,000 אמריקנים מתו ממנות יתר בטווח של 12 חודשים, בין אפריל 2020 לאפריל 2021, כאשר "רוב הסמים הגיעו ממקסיקו". מקרי מוות כתוצאה מאופיואידים, כולל פנטניל הקטלני, היוו יותר מ-75 אחוזים מההרוגים במהלך השנה, כך על פי הרישומים.

"כל מדינה היא מדינת גבול. וכל עיירה היא עיירת גבול. מדיניות ההגירה של ג'ו ביידן פתחה לחלוטין את הגבולות שלנו. היו לנו יותר מ-2 מיליון אנשים שנכנסו למדינה בתור מהגרים לא חוקיים בשנה הראשונה של ביידן כנשיא. זה כמו להוסיף את כל מדינת נברסקה", אמר קוטון.

"הם מביאים איתם סמים", המשיך. "הם, במקרים רבים, חברי כנופיות או פושעים קשוחים". לדבריו, אחת הבעיות העיקריות היא שמהגרים "לוקחים עבודות מאמריקנים ומפחיתים את השכר לאמריקנים".

קוטון הוסיף כי הדמוקרטים נוהגים להאמין כי אכיפת מדיניות הגבול היא "גזענית ונובעת משנאת זרים וילידים", אבל עכשיו "נראה שהם מאמינים שהגבולות הם גזעניים ושונאים זרים. שאם אתה מוציא מישהו מהמדינה, אתה גזען ושונא זרים".

לדבריו, לפני מאה שנה, כאשר מהגרים הגיעו לאליס איילנד, הם היו צריכים להוכיח שהם אינם נושאים מחלות מדבקות ומסוגלים לפרנס את עצמם. "אלה שניים מהעקרונות הבסיסיים הוותיקים ביותר של דיני ומדיניות ההגירה במדינה שלנו. זה יהיה תקן די טוב להחיל על הגבול הדרומי שלנו היום".

טום קוטון (צילום: Shutterstock)

לפני כשבוע, תובעים כלליים משמונה מדינות רפובליקניות ברחבי ארצות הברית, הגישו תביעה המבקשת מהשופט הפדרלי לעצור את התוכנית של ממשל ביידן המאפשרת לילדים של מהגרים ממרכז אמריקה החיים בארה"ב – להתאחד עם הוריהם באופן מידי.

התובעים הכלליים בארקנסו, אלסקה, פלורידה, אינדיאנה, מיזורי, מונטנה, אוקלהומה וטקסס, הגישו את התביעה נגד התוכנית עבור קטינים מהגרים ממרכז אמריקה וצדק עבורם. "אין דרכים חוקיות עבור אנשים זרים חסרי מעמד, לעבור ולהצטרף לזרים אחרים חסרי מעמד בארצות הברית – ויש לזה סיבה טובה. זה נוגד את השכל הישר", כתב היועץ המשפטי לממשלה בתביעה.

"אף אומה ריבונית לא תתגמל את העוברים על החוק, בכך שתתיר לבני משפחה בחו"ל להצטרף אליהם לחיים שלא כדין בשטח הריבוני, במיוחד בסיוע הממשלה עצמה", אמרו התובעים, והוסיפו כי "הדבר יפגע בריבונות הלאומית. זה יהיה לא הוגן עבור אלה שרודפים אחרי ערוצי הגירה חוקיים, ומחכים בסבלנות להזדמנות שלהם להגר אל ארצות הברית".

YOU MIGHT ALSO LIKE