ראש ה-FBI: "סין מבצעת פעולות זדוניות באמריקה בכל יום"
כריסטופר ריי הדגיש את האיום מצד המדינה הקומוניסטית, לדבריו בכל תחום חיים בארה"ב, ואמר כי "אין מדינה שמהווה איום גדול יותר על הרעיונות והביטחון שלנו"

ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, אמר כי אף מדינה לא מהווה סכנה גדולה יותר לארצות הברית מאשר סין, והזהיר כי האיומים מצד המפלגה הקומוניסטית הפכו ל"עזים יותר, מזיקים יותר" מאי פעם.

ראש ה-FBI (צילום: Getty Images)

ימים ספורים לפני פתיחת אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, ריי אמר כי ממשלת סין מהווה איום "על הביטחון הכלכלי שלנו ועל החירויות שלו: חופש הביטוי, המצפון, החופש שלנו לבחור ולהיות מיוצגים על ידי הנבחרים שלנו, ללא התערבות זרה".

בדבריו בספרייה ובמוזיאון הנשיאותי של רונלד רייגן בקליפורניה, הוסיף ראש ה-FBI כי פעולות זדוניות של המפלגה הקומוניסטית של סין "קורות ממש כאן באמריקה, ממש כל יום".

"דיברתי הרבה על האיום הזה מאז שהפכתי לראש ה-FBI. אבל אני רוצה להתמקד בזה כאן הלילה, כי במובנים רבים זה הגיע לרמה חדשה – יותר עזה, מזיקה יותר מאי פעם, וזה חשוב, חשוב שכולנו נתמקד באיום הזה ביחד".

לפי ריי, ממשלתו של הנשיא שי ג'ינפינג גונבת כמויות "מדהימות" של מידע, וגורמת ל"נזק עמוק והורס את העבודה במגוון רחב של תעשיות – עד כדי כך ש... אנחנו כל הזמן פותחים מקרים חדשים כדי להתמודד עם פעולות המודיעין שלהם, בערך כל 12 שעות".

"אין מדינה כיום שמהווה איום גדול יותר על הרעיונות שלנו, החדשנות שלנו והביטחון הכלכלי שלנו מאשר סין", אמר.

בייג'ינג משתמשת באסטרטגיה "ערמומית" כדי להכריז על הרצון שלהם לבנות תעשיות שונות – "כמו רובוטיקקה, ייצור אנרגיה ירוקה וכלי רכב, תעופה וחלל, ביופארמה וכדומה", כפי שאמר ריי. "ואז הם זורקים כל כלי בארסנל שלהם עבור גניבת הטכנולוגיה הזו כדי להצליח בתחומים הללו. כאן בארה"ב, הם מפיצים תוכנות פריצה ענקיות ומתוחכמות ביותר".

"תחשבו על זה. הם לא רק פורצים בקנה מידה עצום, אלא גורמים נזק חסר אבחנה כדי להגיע למה שהם רוצים, כמו בפריצה האחרונה למייקרוסופט, שסיכנה את הרשתות של יותר מ-10,000 חברות אמריקניות בקמפיין בודד בלבד".

YOU MIGHT ALSO LIKE