מחוקקים מניו יורק במכתב לביידן: "תפסיק לאלתר את טיסות המסתננים מהגבול הדרומי אל המדינה"
קבוצה של רפובליקנים דורשים מהנשיא לספק מידע עבור הקונגרס וכל התושבים לגבי הטיסות החשאיות. זאת לאחר פרסום הקלטה המוכיחה את הניסיון של הממשל להסתיר מהציבור את הנעשה

רפובליקנים בבית הנבחרים מניו יורק קוראים לנשיא ג'ו ביידן להפסיק את הטיסות החשאיות של מהגרים בלתי חוקיים מהגבול הדרומי לניו יורק ולחלקים אחרים בארצות הברית.

המכתב ששלחו לנשיא מתייחס לחשיפה של 'הניו יורק פוסט' לפני מספר חודשים בדבר הטיסות הללו, כמו גם פרסום מהשבוע שעבר של הקלטה במהלך טיסות חשאיות שהגיעו לנמל התעופה של מחוז ווסטצ'סטר באוגוסט.

"אנחנו קוראים לכם להפסיק לאלתר כל פעילות של הובלת מהגרים בלתי חוקיים בטיסות, או בכל שיטה אחרת, מהגבול הדרומי למדינת ניו יורק", נכתב. "אנחנו דורשים ממך לספק לקונגרס ולכל תושבי ניו יורק את המיקום והסטטוס הנוכחיים של כל מהגר בלתי חוקי שהעברת למדינה שלנו. תושבי ניו יורק, אותם אנו מייצגים, זכאים לדעת כיצד הכישלון שלכם לטפל במשבר הגבול ממשיך להשפיע על הקהילות ועל חיי היום יום שלהם".

בפרסום של 'הניו יורק פוסט' נחשפה הקלטה בת 51 דקות ממצלמת גוף של שוטר, המראה קבלן ממשלתי פדרלי אומר לאיש כוחות הביטחון במחוז ווסטצ'סטר ב-13 לאוגוסט אשתקד, כי "הממשלה בוגדת בעם האמריקני". זאת לאחר שטיסת בואינג 737 – טיסת צ'רטר בחסות הממשלה הפדרלית בשעות הלילה – נחתה בניו יורק מפורט בליס, טקסס.

צילום ממצלמת הגוף של השוטר (צילום: הניו יורק פוסט)

"בסרטון הזה שצולם על ידי מצלמת גוף של קצין משטרה מקומי, נראים מספק קבלנים פדרליים מובילים עשרות מהגרים בלתי חוקיים מהמטוס לאוטובוסים על פני האספלט. הקבלנים מסרבים לזהות את הארגון או המעסיק שלהם בפני הקצין, בטענה שהם אינם מוסמכים לעשות זאת", נטען במכתב של הרפובליקנים.

"זה מעיד עוד על חוסר תום הלב שהממשל שלך ממשיך לפעול בהתייחס לנוהג הזה, שכן הקבלנים מתארים שוב ושוב את כוונת המחלקה לביטחון המולדת כמרחיקה את הטיסות הללו מסיקור תקשורתי".

מנהל מחוז ווסטצ'סטר לשעבר, רוב אסטורינו, השיג את הקלטת מצלמת הגוף לאחר בקשה לחוק חופש המידע.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון, 'הפוסט' דיווח לראשונה על הטיסות הסודיות שממשל ביידן מבצע אשר עמוסים במהגרים קטינים המועברים מגבול טקסס לאזורים שונים בארה"ב.

לאחר פרסום הדברים, הבית הלבן לא הכחיש והצדיק את המהלך בכך שהטיסות הללו נושאות רק ילדים ובני נוער, וזאת כחלק מהחובה החוקתית של הממשלה לדאוג להם. "זו האחריות המשפטית שלנו לטפל בבטחה בילדים ללא ליווי מבוגר, עד שניתן יהיה לאחד אותם עם הורה או נותן חסות", נמסר אז.

YOU MIGHT ALSO LIKE