דיווח אמריקאי: "רוסיה מזיזה מנות דם לחזית"
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת על תנועה ערה בגבול האוקראיני-רוסי שחלק ממנה כולל העברת אלפי מנות דם אל החזית, בשל העובדה שהמנות מחזיקות רק שבועיים בחוץ הדבר עלול להוות אינדיקציה לפלישה מתוכננת

תוך ציטוט של "שלושה פקידים אמריקאים", רויטרס דיווחה שרוסיה מעבירה לכאורה אספקת דם וחומרים רפואיים אחרים ליד הגבול עם אוקראינה.

הגורמים שצוטטו על ידי הסוכנות ב"בלעדיות" טענו שזהו "אינדיקטור קונקרטי" שמראה אם מוסקבה מוכנה לפתוח בפלישה או לא.

"חשיפת אספקת הדם" על ידי פקידים אמריקאים לא מזוהים "מוסיפה עוד פיסת הקשר לאזהרות ארה"ב ההולכות וגוברות שרוסיה עשויה להתכונן לפלישה חדשה לאוקראינה", ציינו רויטרס.

לאספקת דם יש חיי מדף קצרים, בדרך כלל בסביבות 14 יום בקירור.

שניים מהפקידים שצוטטו בדו"ח אמרו לרויטרס כי אספקת הדם נשלחה "בתוך השבועות האחרונים", אך לא סיפקו ציר זמן ספציפי.

הדו"ח מגיע באותו יום שבו הזהיר בכיר בפנטגון, יו"ר המטות המשולבים, גנרל מארק מילי, כי בהתחשב בכוחות שרוסיה "ערכה" ליד אוקראינה, ההשפעה של פלישה אפשרית תהיה "איומה" ותוביל לאבדות כבדות. הוא טען שהצטברות צבאית רוסית לכאורה בגבול עם אוקראינה היא "גדולה יותר בקנה מידה והיקפה" מכל מה שנראה מאז סוף המלחמה הקרה.

שר ההגנה האמריקני לויד, בינתיים, ציין כי לפי הערכת ארה"ב, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עדיין לא החליט אם לפלוש לאוקראינה ויש לו "אפשרויות רבות" זמינות, "כולל תפיסת ערים ושטחים משמעותיים, ומעשים פוליטיים פרובוקטיביים".

הקרמלין הכחיש שוב ושוב שיש לו כוונות תוקפניות, אך הזהיר מפני "אמצעים צבאיים-טכניים" אם לא יטופלו דאגות ביטחוניות - כמו הבקשה שנאט"ו לא יתרחב לאוקראינה או גאורגיה.

"אם זה תלוי בפדרציה הרוסית, לא תהיה מלחמה", אמר שר החוץ סרגיי לברוב ביום רביעי.

עם זאת, הוא הוסיף, גם רוסיה "לא תאפשר לתקוף את האינטרסים שלנו באכזריות או להתעלם מהם".ד

YOU MIGHT ALSO LIKE