כ-10 מדינות תובעות את הממשל בגין ההקלות בכניסת מהגרים: "ביידן זורע אסון"
תובעים כלליים רפובליקנים מייצגים את ההתנגדות של 8 מדינות אל מול התוכנית המאפשרת לילדים של מהגרים להגיע אל ארה"ב ולהתאחד עם משפחותיהם. "אף אומה ריבונית לא תתגמל את העוברים על החוק"

התובעים הכלליים הרפובליקנים משמונה מדינות ברחבי ארצות הברית, הגישו ביום שישי האחרון תביעה המבקשת מהשופט הפדרלי לעצור את התוכנית של ממשל ביידן, המאפשרת לילדים של מהגרים ממרכז אמריקה החיים בארה"ב, להתאחד עם הוריהם.

התובעים הכלליים בארקנסו, אלסקה, פלורידה, אינדיאנה, מיזורי, מונטנה, אוקלהומה וטקסס, הגישו את התביעה נגד התוכנית עבור קטינים מהגרים ממרכז אמריקה וצדק עבורם.

"אין דרכים חוקיות עבור אנשים זרים חסרי מעמד, לעבור ולהצטרף לזרים אחרים חסרי מעמד בארצות הברית – ויש לזה סיבה טובה. זה נוגד את השכל הישר", כתב היועץ המשפטי לממשלה בתביעה.

"אף אומה ריבונית לא תתגמל את העוברים על החוק, בכך שתתיר לבני משפחה בחו"ל להצטרף אליהם לחיים שלא כדין בשטח הריבוני, במיוחד בסיוע הממשלה עצמה", אמרו התובעים, והוסיפו כי "הדבר יפגע בריבונות הלאומית. זה יהיה לא הוגן עבור אלה שרודפים אחרי ערוצי הגירה חוקיים, ומחכים בסבלנות להזדמנות שלהם להגר אל ארצות הברית".

על פי מחלקת המדינה האמריקנית, התוכנית החלה ב-2014 כדי "לתת לילדים בסיכון באל סלבדור, גואטמלה והונדורס, את ההזדמנות להגיע אל ארצות הברית כפליטים".

התוכנית, שנוצרה במהלך תקופתו של הנשיא לשעבר ברק אובמה, אך הופסקה בשנת 2017 תחת דונלד טראמפ שהחיל חוקים נוקשים עבור מהגרים. באותה העת, על פי ה'וושינגטון פוסט', החלטתו של טראמפ הותירה 2,714 ילדים שכבר קיבלו אישור להגיע אל ארה"ב – אך הדבר נמנע מהם.

עם כניסתו של הנשיא ג'ו ביידן לבית הלבן, הוא החזיר את התוכנית והרחיב אותה, והיא כוללת ילדים של אפוטרופוסים חוקיים והורים שיש להם תיקי מקלט מתמשכים.

מחלקת המדינה הכריזה ביוני אשתקד על קווים מנחים חדשים להגשות בקשות, המחייבות הורים משלוש המדינות לחיות כחוק בארצות הברית על "סטטוס תושב קבע, מעמד מוגן זמני, שחרור על תנאי, דחיית פעולה, דחיית עזיבה כפויה, או מניעת הרחקה", נכתב באתר של משרד החוץ.

בתביעה שהוגשה נגד ממשל ביידן, התובעים טענו שלנשיא אין סמכות לחוקק תוכנית כזו ללא אישור הקונגרס, בטענה שהיא מטילה נטל על מדינות שנדרש לספק שירותים סוציאליים לילדים.

על פי התוכנית, הילדים צריכים להיות מתחת לגיל 21, לא נשואים, וההורים חייבים לעבור בדיקות DNA ולספק ניירת המוכיחה את הקשר עם הילד. כמו כן, התהליך לקבלת אישור יכול להימשך עד שנה.

"ממשל ביידן זרע אסון למדינה שלנו באמצעות מדיניות ההגירה הבלתי חוקתית שלו", אמר התובע הכללי של טקסס. "הסבב האחרון של הפרת חוק בוטה של ביידן, כולל את תוכנית הקטינים ממרכז אמריקה, שתרמה משמעותית לכך שמדינות רבות נאלצו לקלוט יותר זרים. חברי התובע הכללי ואני דורשים לעצור את זה".

בשנה שעברה, משרד החוץ והמשרד לביטחון המולדת, הגנו על פתיחתה מחדש של התוכנית, כאמצעי לספק מסלול בטוח ואנושי עבור ילדים מהגרים שעושים את המסע המסוכן אל הגבול הדרומי, לעיתים לבד וללא מלווה.

"אנחנו מחויבים בתוקף לקבל את פני האנשים לארצות הברית באנושיות ובכבוד, ולאיחוד משפחות. אנחנו מקיימים את ההבטחה שלנו לקדם הגירה בטוחה, מסודרת ואנושית ממרכז אמריקה, באמצעות הרחבה של מסלולים משפטיים לחיפוש הגנה הומניטרית בארה"ב", נמסר אז.

YOU MIGHT ALSO LIKE