משבר הגבול : צפי למספר שיא של מהגרים בלתי חוקיים בדרום ארה"ב
סוכני המכס והגבולות אמרו כי הם צופים שבחודשים הקרובים, הכוחות יעצרו לפחות 9,000 מסתננים ביום, שמסמן מספר גבוה בהרבה מהשיא שנרשם בחודש יולי

סוכני הגבול מתכוננים למה שצפוי להיות מספר שיא במעצרים היומיים של מהגרים בלתי חוקיים בגבול הדרומי.

(צילום: Getty Images)

על פי שני גורמים במשרד לביטחון המולדת, ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס, הגבול יכול לראות עד 9,000 מעצרים מדי יום בחודשים הקרובים – כאשר מדובר בזינוק גדול מהממוצע של 6,500 בחודש יולי, כאשר המעצרים היו בשיאם.

אחד מהמקורות תיאר את המספר כ"תרחיש הגרוע ביותר", שכן עשרות אלפי מהגרים ממשיכים לחצות את הגבול הדרומי, אך רבים מהם חוצים ונשלחים בחזרה.

הטענות של הגורמים הרשמיים מגיעים לאחר דיווחים שפורסמו מוקדם יותר השבוע, לפיהם ממשל ביידן העביר בחשאי מהגרים לשדות תעופה בטקסס, כדי לעלות אותם על טיסות לערים שונות ברחבי המדינה.

עיתונאית עצמאית, עלי בראדלי, פרסמה ביום רביעי קטע וידאו קצר בן 8 שניות, שלדבריה הראה מספר של מהגרים בוגרים המחכים בשדה התעופה בסן אנטוניו. "בתוך שעות ספורות, ראיתי יותר מ-130 איש", היא כתבה.

מוקדם יותר השבוע, סוכנות המכס וההגנה על הגבולות חשפה כי בחודש דצמבר נרשמו 178,840 מפגשים בין מהגרים בלתי חוקיים לכוחות הביטחון בגבול ארצות הברית מקסיקו, כאשר מדובר בעלייה של 2% מחודש נובמבר.

עוד הוסיפה הסוכנות כי פחות ממחצית ממספר ההיתקלויות הכולל – 78,589 – כללו תהליך גירוש דרך רשות הבריאות הציבורית במסגרת כותרת 42, מדיניות 'הישארו במקסיקו'.

כמו כן, כוחות הביטחון בגבול עצרו בגזרת עמק ריו גרנדה שלושה עברייני מין ושמונה חברי כנופיות, שחצו את הגבול כחלק מקבוצות מהגרים שניסו לחצות לארצות הברית.

על פי הפרסום, ביום רביעי אחד הסוכנים גילה אזרח מאל סלבדור בקבוצה של 18 מהגרים, לו יש הרשעה קודמת בתקיפה מינית בנסיבות מחמירות של ילד מתחת לגיל 13.

יממה לאחר מכן, אזרח אל סלבדור אחר, שהיה בקבוצה של עשרה מהגרים, התגלה כבעל הרשעה קודמת שנרשמה בלוס אנג'לס, בגין מעשי זימה עם ילד מתחת לגיל 14. באותו היום, נתפס גם אזרח אורוגוואי שניסה להיכנס – אשר לו יש רישום מעצר משנת 2007 בגין שיטוט למין מתחת לגיל 18 בג'ורג'יה, בגינה הוא נידון ל-12 חודשי מאסר על תנאי.

בנפרד, הסוכנים עצרו שמונה אזרחים זרים מרומניה, אל סלבדור והונדורס, שזוהו כחברים בארגוני פשע, כאשר לאחד מהם יש צו הסגרה בפועל.

YOU MIGHT ALSO LIKE