נחשפה הסיבה לפשיטת ה-FBI על ביתו של הנציג הדמוקרטי מטקסס
הנרי קיואלר ערך מספר נסיעות ממומנות אל אזרבייג'ן, והסוכנות הפדרלית בודקת כעת את הקשר בינו לבין עסקים שונים במדינה, כאשר היחידה ליושרה ציבורית מעורבת בחקירה

המחוקק הדמוקרטי מטקסס, הנרי קיואלר, והצוות שלו ביצעו בשנים האחרונות מספר נסיעות ממומנות אל אזרבייג'ן, וכעת הוא מסובך בחקירה פדרלית של ה-FBI הבודקת את הקשרים בין אנשי עסקים אמריקנים לרפובליקה הסובייטית לשעבר.

הנרי קיואלר (צילום: Getty Images)

מסמכים שהגיעו לרשת 'פוקס ניוז' חושפים כי בשנת 2013, קיואלר ואשתו יצאו לטיול אל טורקיה ואזרבייג'ן, שכלל שהייה במלונות יוקרתיים, שהסתכם ב-25,000 דולר והיה בחסות המועצה הטורקית של האמריקנים והאירואסיאנים.

המועצה מתארת את עצמה כ"ארגון עצמאי ומוביל, המחויב לקדם את האינטראקציה בין העם האמריקני והטורקי, הטורקי והאירו-אסיה, דרך קירוב אנשים על ידי אירוח תוכניות ציבוריות ואירועים פרטיים בהשתתפות מנהיגים ומומחים בעלי דעות מגוונות, במגוון רחב של נושאים גלובליים ואזוריים באמצעות כוח משימה, פורומי מנהלים, ארוחות צהריים, כנסים, מחקרים ודיאלוג מנהיגותי".

הטיול של קיואל ואשתו אושר על ידי ועדת האתיקה של בית הנבחרים, ונשיא המועצה הטורקית, כמאל אוקסוז, אמר לוועדה שלא נעשה שימוש בכסף זר לתשלום עבור ביקורו של המחוקק.

אך כמה שנים לאחר מכן, ב-2018, אוקסוז הודה באשמה על כך שלא חשף את העובדה שטיול אחר לאזרבייג'ן באותה השנה, בו קיואלר לא השתתך, שולם על ידי ממשלה זרה – והוא הורשע ב-2019.

סוכני FBI מגיעים לביתו של הנרי קיואלר (צילום: מתוך הטוויטר של הכתבת ולרי גונזלס)

במאי 2013, סגנית ראש הסגל של קיואלר, איימי טראוויזו, יצאה לטיול ממומן לאזרבייג'ן ושהתה במלון יוקרתי בעיר הבירה באקו, שם נפגשה עם נציגים מחברת הנפט הממלכתית של המדינה, כדי לדון בצינורות חדשים מהים הכספי לאירופה, ולהודיע לקיואלר על "צרכים ובקשות לסיוע חוץ". הטיול של טראוויזו היה גם הוא בחסות המועצה הטורקית.

בספטמבר אותה שנה, קיואלר היה שותף להחלטה שהתקבלה בקונגרס, המראה תמיכה בפרויקט של מסדרון גז באזרבייג'ן, וטען כי מדובר ב"אינטרס לאומי" של ארצות הברית.

נוסף על כך, על פי המסמכים שנחשפו, קיואלר נסע לאזרבייג'ן בשנת 2018 לטיול ששולם על ידי משלם המיסים.

בעבר, קיואלר כיהן כיו"ר שותף של וועדת הקונגרס של אזרבייג'ן, ונפגש עם מספר פקידים במדינה, כולל השגרירה אלין סולימנוב.

ביום רביעי, כזכור, סוכני ה-FBI נצפו בביתו ובמשרד הקמפיין של המחוקק בעיר לארדו, כחלק מחקירה אותה הלשכה אישרה בפני עיתונאים כחלק מ"פעילות מורשית של אכיפת החוק". ממשרדו של המחוקק נמסר אז בתגובה כי הדמוקרט מטקסס משתף פעולה באופן מלא עם הרשויות.

ביום חמישי, רשת סי.אן.אן דיווחה כי היחידה ליושרה ציבורית של משרד המשפטים, החוקרת שוחד ויושרה ממשלתית, מעורבת גם היא בחקירה.

יום לאחר מכן, חדשות איי.בי.סי דיווח כי הוצאו זימונים לקיואלר, לאשתו ואחד העובדים, כאשר הרשויות מבקשות תיעוד "הנוגע לכל דבר בעל ערך" בנוגע ליחסים של המחוקק עם מנהיגים עסקיים מסוימים ובעלי תפקידים זרים, ומבקשים רישומים הקשורים ל"עבודה, מעשה, חסד או שירות" שייתכן שקיואלר סיפק לחברות זרות.

YOU MIGHT ALSO LIKE