כ-50,000 מסתננים ששוחררו ברחבי ארה"ב – נעלמו מהרשויות
על פי נתונים של המשרד לביטחון המולדת, כמעט מחצית מכמות המהגרים שנדרשו לדווח על מיקומם במשרדי אכיפת ההגירה והמכס, לא עשו זאת – כאשר לרשויות אין מעקב אחריהם

כמעט 50,000 מהגרים בלתי חוקיים, שנאמר להם להתייצב במשרד אכיפת ההגירה והמכס (ICE) בין מרץ לאוגוסט – נעלמו. כך על פי נתונים של המשרד לביטחון המולדת.

מסתננים שנכנסו לארה"ב, מאי 2021 (צילום: איי.פי)

במכתב לסנאטור רון ג'ונסון (וויסקונסין), המשרד לביטחון המולדת חשף כי מתוך 104,171 מסתננים שקיבלו הודעות לדיווח – המחייבות מהגרים ששוחררו בתוך ארצות  הברית להתייצב תוך 60 יום ב-ICE, 47,705 לא הגיעו במסגרת הזמן שנקבע, בין מרץ לסוף אוגוסט.

ממשל ביידן החל להשתמש בתהליך ההודעה לדיווח בחודש מרץ בשנה שעברה, זאת בעקבות העלייה החדה בכמות המהגרים שנתפסו בגבול הדרומי. התהליך נחשב למהיר וקל יותר מתהליך ההופעה במשרדים, שבו ניתנים למהגרים מועד ותאריך לדיון בעניינם במשרדי ההגירה.

כאשר סוכני משמר הגבול המומים מהמספרים העצומים של המהגרים המגיעים לגבול, והמהלכים שהחיל ממשל טראמפ להפסיק את המדיניות "לתפוס ולשחרר" הופסקו, השימוש בתהליך ההודעה לדיווח החל כדי להאיץ את הטיפול במסתננים.

לאחר מרץ, מספרי המסתננים המשיכו לעלות, עם יותר מ-200,000 מעצרים בחודשי הקיץ. המספרים שסופקו לסנאטור ג'ונסון אינם כוללים את המהגרים שנכנסו מאז ספטמבר, ולכן אינם כוללים את אלפי המהגרים מהאיטי שהגיעו לדל ריו.

מהגרים מהאיטי מתחת לגשר דל ריו, טקסס, ספטמבר 2021 (צילום: רויטרס)

המשרד לביטחון המולדת חשף גם כי בין ה-21 במרץ ל-5 בדצמבר, ICE הנפיק 50,683 מסמכים עבור מהגרים לא חוקיים ששוחררו אל תוך ארצות הברית.

המספרים הללו עשויים להגביר את הלחץ מצד הרפובליקנים על ממש ביידן בגין טיפולו במשבר הגבול ההולך ומחריף – שלדברי המחוקקים הוא נגרם כתוצאה מביטול המדיניות מעידן טראמפ, ומבקרים את הנשיא כי הוא מקדם חנינה המונית עבור מסתננים.

הממשל הפדרלי ביטל את הטענות של המחוקקים הרפובליקנים, וטען להגנתו כי הזינוק החד בכמות המסתננים נובע מסיבות שורשיות כמו עוני, שחיתות ואלימות במרכז אמריקה.

בסוף חודש דצמבר, הממשל הפדרלי החל שוב בניסיונות, אשר כשלו עד כה, לבטל את מדיניות "הישארו במקסיקו" שגובש על ידי ממשל טראמפ, והגישו עתירה נוספת לבית המשפט העליון.

בעתירה שהוגשה, השופטים התבקשו לקבוע האם השר לביטחון המולדת, אלחנדרו מיורקס, מחויב לפעול לפי המדיניות השנויה במחלוקת, במסגרתה כל מהגר אשר מגיע לארצות הברית במטרה לקבל מעמד של פליט – נדרש לשוב למדינה האחרונה שבה שהה באופן חוקי עד לדיון בעניינו.

לא ברור אם ביהמ"ש העליון מתכוון לדחות את העתירה, אולם מוקדם יותר השנה בתי המשפט הפדרליים דחו שתי בקשות דומות שהוגשו על ידי ממשל ביידן.

YOU MIGHT ALSO LIKE