אחרי ש-AOC נצפתה בפלורידה ללא מסכה, דה-סנטס מגיב: "פוליטיקאים תומכי סגרים בורחים אלינו"
המושל הרפובליקני התלוצץ על צביעות של מחוקקים דמוקרטים שמעודדים הגבלות נוקשות בקורונה, אך מנגד מגיעים לבלות במדינתו ללא מסכה. "לא מופתע שזה קורה"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, התלוצץ בעוקצנות על האופן שבו פוליטיקאים דמוקרטים רבים מגיעים לבקר במדינתו, על אף שהם מבקרים את גישתו בהתמודדות עם משבר הקורונה, והוסיף כי הוא "לא הופתע" לראות את הנציגה אלכסנדריה אוקסיו-קורטז במיאמי ביץ', ללא מסכה, בשבוע שעבר.

דה-סנטיס ואוקסיו-קורטז (צילום: Shutterstock, איי.פי)

"אם היה לי דולר על כל פוליטיקאי תומך סגרים, שהחליט לברוח לפלורידה בשנתיים האחרונות – הייתי אדם עשיר למדי, הרשו לי לומר לכם", אמר המושל דה-סנטיס במסיבת עיתונאים ביום שני. "אני מתכוון לאנשי קונגרס, ראשי ערים, מושלים, כולם".

"אבל זה מעניין, קבלת הפנים שחלק מאותם אנשים יקבלו בפלורידה", המשיך, "כי אני חושב שהרבה תושבי פלורידה אומרים לעצמם, 'חכו רגע. אתם תוקפים אותנו כי אנחנו לא עוקבים אחר המדיניות הדרקונית שלכם, ובכל זאת אנחנו המקום הראשון שאתם רוצים לברוח אליו, כדי להיות מסוגל ליהנות מהחיים'. אז אני לא מופתע לראות שזה ממשיך לקרות".

דה-סנטיס הצביע על מושלים ממדינות עם מדיניות קפדנית בגין הקורונה, שבילו זמן במדינת השמש. "ישנם כנראה כחצי תריסר מושלים שהיו להם הגבלות על האנשים שלהם, ואז נצפו בנקודות שונות בפלורידה. חלק מזה היה פומבי, חלק לא פומבי, אבל אתה יודע שאנשים אומרים לי את הדברים האלה".

"עם זאת, אני שמח שפלורידה היא מקום שאנשים יודעים שהם יכולים להגיע אליו והם יכולים לחיות כמו אנשים רגילים, הם יכולים לקבל את ההחלטות שלהם", סיכם.

דבריו של משל פלורידה מגיעים לאחר שאוקסיו-קורטז נצפתה ביום חמישי סועדת במסעדה במיאמי ביץ' ללא מסכה, ומבקרים רבים גינו אותה כי הבילוי שלה היה באותו היום שבו עיר מולדתה, ניו יורק, דיווחה על מספר שיא של מקרי קורונה, כ-44,000 ביממה.

חברת ה'סקווד' ניסתה להסית את השיח הציבורי על הטיול שלה בפלורידה, והציע לאנשים במקום זאת להתמקד בדה-סנטיס, שלטענתה "נעלם באופן בלתי מוסבר".

"האם המושל דה-סנטיס נעדר באופן בלתי מוסבר במשך שבועיים?", כתבה בתגובה לציוץ של צוות המושל, שבירך אותה בעוקצנות על שהותה בפלורידה. "אם הוא בסביבה, אני אשמח להגיד שלום. נראה שצוות המדיה החברתית שלו פרסם תמונות ישנות במשך שבועות. בינתיים, אולי אוכל לעזור בארגון מקומי. האנשים כאן הם די קשובים".

עם זאת, הדוברת של דה-סנטיס, כריסטינה פושאו, אמרה לרשת 'פוקס ניוז' שהמושל מלווה את אשתו קייסי לטיפול בסרטן ביום רביעי, זאת בעוד המבקרים מאשימים אותו בהתחמקות מאחריות.

YOU MIGHT ALSO LIKE