ביידן אמר ש"אין פתרון פדרלי" לקורונה – והרפובליקנים תוקפים: "אז תפסיק עם חובות החיסונים"
לאחר שהנשיא הודה שהממשל שלו לא יכול להשתלט על הנגיף, יריביו מילאו את הטוויטר בציוצים נגדו, שם קראו לו "צבוע" ודחקו בו לשים סוף למדיניות הארצית שלו

הנשיא ג'ו ביידן הודה ביום שני כי "אין פתרון פדרלי" עבור מגפת הקורונה. כעת, מחוקקים רפובליקנים נאחזים בהערה הזו, ודורשים מהממשל לשים סוף לחובות הפדרליות תוך תיוגו של הנשיא כ"צבוע" ו"בלתי כשיר".

הנשיא ג'ון ביידן (צילום: Shutterstock)

במהלך הקמפיין לנשיאות 2020, ביידן נשבע לציבור האמריקני כי הוא ישתלט על הנגיף, אך במהלך פגישה וירטואלית עם מושלי המדינה בנושא המגפה, הנשיא אמר להם: "תראה, אין פתרון פדרלי. הדברים נפתרים ברמת המדינה".

היריבים של הנשיא מיהרו להגיב, והוועדה הלאומית הרפובליקנית התייחסה בפוסט בטוויטר לדבריו: "ג'ו ביידן טען שהוא ישתלט על הנגיף. כעת, שנה לאחר מכן, כאשר הוא לא הצליח לעשות את זה, הוא אומר שאין פתרון פדרלי לקורונה. ג'ו ביידן הוא צבוע".

מושל טקסס גרג אבוט, אחד מיריביו הבולטים של הנשיא בעיקר בגלל מדיניות הגבול, דחק בנשיא לבטל את המנדטים. "ביידן אומר שאין פתרון פדרלי לקורונה ושזה נפתר ברמת המדינה. אם כך, הוא צריך לסיים מיד את המנדטים הפדרליים הבלתי חוקיים שלו", כתב המושל הרפובליקני והוסיף: "הפתרון של טקסס הוא אחריות אישית, ולא מנדטים".

המושלת של דרום דקוטה, קריסטי נועם, צייצה ביום שלישי בטוויטר שהיא והנשיא "סוף סוף מסכימים... הממשל הפדרלי הוא לא הפתרון. דקוטה הדרומית נקטה בגישה אחרת על ידי אמון באזרחים שלנו שיהיו אחראיים ויקבלו את ההחלטות הנכונות עבור עצמם ועבור המשפחות שלהם. עכשיו, תבטל את כל החובות הפדרליות".

גם מושל אריזונה, דאג דוסי, צייץ תגובה לדבריו של הנשיא וכתב כי ביידן "רוצה להשאיר את העוגה שלמה. הוא דורש מהמושלים לפתור את המגפה כי הממשל שלו לא יכול, ובכל זאת הוא ממשיך לדחוף חובות חיסונים על עסקים, מבלי לחשוב על ההשלכות".

"אריזונה תמשיך לעשות את חלקנו במאבק נגד הקורונה – מאתרי חיסונים ועד לחיזוק צוות שירותי הבריאות, ועידוד כל מי שרוצה לקבל את החיסון – וזאת מבלי לסכן את החירות האישית או להטיל אחריות", הוסיף דוסי.

הסנאטור טום קוטון, ארקנסו, טען בטוויטר כי ביידן "ניסה להימנע מהאשמה על חוסר כשירותו", וקרא לנשיא "לבטל את החובות הפדרליות הבלתי חוקיות שלו".

"אין פתרון פדרלי, אבל הממשלה הפדרלית יכולה לעזור על ידי אבטחת הגבול, אישור טיפולים ובדיקות בטוחות ומינוי מנהיגים מוכשרים ב-FDA וב-CDC", הוסיף קוטון הרפובליקני.

YOU MIGHT ALSO LIKE