הלחץ עשה את שלו: ביהמ"ש ידון בעונשו של נהג משאית שנידון ל-110 שנות מאסר
רוג'ל אגילרה-מדרוס ישוב לבית המשפט בקולורדו בתחילת ינואר, שם תישקל האפשרות לשנות את גזר הדין בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה במדינה לפני כשנתיים וחצי. בשבוע שעבר התביעה המקומית פנתה לבית המשפט וביקשה לשקול מחדש את העונש

בית המשפט בקולורדו ידון בחודש הבא בגורלו של נהג משאית שגרם לתאונת שרשרת קטלנית ונידון ל-110 שנות מאסר, וזאת על רקע הזעם הציבורי שהתעורר בעקבות עונשו.

רוג'ל אגילרה-מדרוס בבית המשפט. מימין: מפגינים נגד העונש שהוטל על נהג המשאית (צילום: AP)

השופט ברוס ג'ונס - אותו שופט שקבע שרוג'ל אגילרה-מדרוס יישלח ל-110 שנה בכלא - החליט לערוך דיון חדש ב-13 בינואר, הן בעקבות העובדה שיותר מחמישה מיליון איש חתמו על עצומה הקוראת להעניק לו חנינה והן בעקבות הבקשה הרשמית והחריגה שהוגשה ע"י התביעה בתיק.

כזכור, אגילרה-מדרוס נידון לתקופת המאסר הממושכת בעקבות התאונה שאירעה לפני כשנתיים וחצי, ב-25 באפריל 2019, בכביש מהיר המחבר בין הרי הרוקי לדרום דנבר (כביש מספר 70). אגילרה-מדרוס נסע לכיוון מזרח (כלומר, ירידה מהרי הרוקי) כאשר לטענתו איבד את הבלמים. בשלב זה הוא התקרב לאזור בכביש שבו התנועה נעצרה בשל תאונה אחרת, ירד לשוליים וגרם לתאונת שרשרת. 

בוחני התנועה העריכו כי המשאית דהרה במהירות העולה על 135 קמ"ש בשניות שקדמו לתאונה, והמשאית פגעה ב-28 כלי רכב אחרים - לרבות 4 משאיות. כתוצאה מהתאונה נהרגו ארבעה בני אדם, וכביש המהיר אף נותר סגור במשך יותר מ-24 שעות.

לאורך המשפט שהתנהל נגדו, אגילרה-מדרוס הכחיש את הטענות לפיהן נסע במהירות מופרזת, אך בחודש אוקטובר חבר המושבעים הרשיע אותו ב-42 אישומים חמורים, לרבות הריגה, תקיפה מדרגה ראשונה ונהיגה ברשלנות ובחוסר זהירות.

אגילרה-מדרוס וזירת התאונה הקשה

השופט ג'ונס גזר עליו 110 שנות מאסר רצופות -  עונש שכמובן מהווה מאסר עולם עבור נהג המשאית בן ה-26 - והסביר שהחוק בקולורדו מחייב אותו להטיל מאסרים רצופים.

התביעה במחוז טענה לאורך המשפט כי אגילרה-מדרוס יכול היה למנוע את התאונה הקטלנית, למשל אם היה עושה שימוש ברמפה ייעודית למשאיות שנקלעות למצב זה (של איבוד בלמים). עורכי דינו של אגילרה-מדרוס דחו על הסף את הטענה הזו ואמרו שהנהג לא ידע שאיבד את הבלמים עד אחרי התאונה.

אגילרה-מדרוס ביקש מבית המשפט לרחם עליו, ורגע לפני שעונשו נקבע הוא מרר בבכי ואמר: "אני מרגיש שאני גוסס, קשה לי לחיות עם הטראומה הקשה. אני לא מצליח לישון, וכל הזמן אני חושב על האנשים שאיבדו את חייהם. אני יודע שזו הייתה תאונה נוראית וקשה, ואני לוקח אחריות על כך. אבל זה לא היה מכוון ואני לא עבריין".

בסופו של דבר השופט גזר עליו 110 שנות מאסר ואמר: "אני מקבל ומכבד את מה שהנאשם אמר בנוגע לכך שלא התכוון לפגוע באנשים, אבל הוא כן קיבל סדרת החלטות נוראיות. ולמרות זאת, אם זה היה תלוי בי, זה לא העונש שהייתי גוזר עליו".

אגילרה-מדרוס לאחר מעצרו, וזירת התאונה הקשה ב-2019

כאמור, התובעת הראשית במחוז - אלכסיס קינג - פנתה בשבוע שעבר לבית המשפט וביקשה לשקול את עונשו של נהג המשאית בשנית: "מכיוון שחוק קולורדו דרש את הטלת העונש במקרה זה, החוק גם מתיר לבית המשפט לשקול מחדש את עונשו במקרה חריג הכרוך בנסיבות חריגות. זה יאפשר לקיים את התנאים לשינוי עונשו של הנאשם", היא כתבה בהודעתה.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, רוב בני המשפחה של הרוגי התאונה הסכימו שתקופת המאסר שנגזרה על הנהג - כאמור, 110 שנים - אינה פרופורציונלית. מאידך, הם סבורים שהנהג, רוג'ל אגילרה-מדרוס, בכל מקרה צפוי לערער על העונש, ועל כן הם קוראים למושל ג'ארד פוליס שלא להתערב ולהעניק לו חנינה.

לפי ההערכות, בית המשפט צפוי לקבל את בקשת התביעה, ואגילרה-מדרוס יישלח "רק" ל-20 עד 30 שנה בכלא.

YOU MIGHT ALSO LIKE