פאוצ'י על חגיגות השנה החדשה: "יהיו שנים אחרות לעשות את זה"
היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן ממליץ לאמריקנים להתרחק ממסיבות הסילבסטר, בטענה שאי אפשר לדעת מהו מצב החיסון של המשתתפים

היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, המליץ לאמריקנים "להתרחק" ממסיבות השנה החדשה בשל הזינוק במקרי הקורונה בעקבות ההתפשטות המהירה של ווריאנט האומיקרון.

חגיגות השנה החדשה בטיימס סקוור, 2021 (צילום: Getty Images)

"כאשר מסתכלים על מסיבות סילבסטר, שבהן יש 30, 40, 50 אנשים שחוגגים, אתם לא יודעים מהו מצב החיסון – ואני ממליץ בחום להתרחק מהן השנה", אמר פאוצ'י בראיון לרשת סי.אן.אן. "יהיו שנים אחרות לעשות את זה, אבל לא השנה".

כזכור, העלייה במספר המאומתים בקורונה, והחששות מהעומס הצפוי על בתי החולים, הביאו את עיריית ניו יורק להכריז על הגבלת מספר המשתתפים בחגיגות בטיימס סקוור ל-15,000 איש, כמו גם דרישה מהחוגגים להוכיח כי הם התחסנו באופן מלא ולעטות מסכות.

מוקדם יותר ביום שני, פאוצ'י הציע גם להחיל חובת חיסון לטיסות פנים, לאחר שישנה תנועה של מיליוני איש בין מדינות במהלך תקופת החגים האחרונה. "כאשר מציבים דרישת חיסון עבור נוסעים לעלות על מטוסים שנכנסים לארץ, זה מובן. אנחנו לא רוצים להביא עוד מקרים לארץ", אמר פאוצ'י. "אם מדברים על דרישות חיסון כדי לעלות על מטוס מקומי, זו רק עוד אחת מהדרישות שלדעתי הגיוני לקחת בחשבון".

'

ד"ר אנתוני פאוצ'י (צילום: Getty Images)

היועץ הרפואי הראשי המשיך: "אתה יודע, יש דרישות שאולי תרצה לקבל אם אתה רוצה להיכנס לקולג' או לעבוד במקומות מסוימים. כאשר מחילים דרישות חיסון, זה תמריץ לחסן יותר אנשים. אם רוצים להחיל דרישות אלה על טיסות פנים, אני חושב שזה משהו שצריך לשקול ברצינות".

בראיון לחדשות איי.בי.סי שערך ביום ראשון, פאוצ'י אמר שחובת חיסון לטיסות פנים "היא רק עוד רמה במנגנון שידרבן אנשים להתחסן... כל דבר שיכול לגרום להם לעשות את זה, זה יותר ממבורך". כמו כן, הד"ר תקף את הרעיון שעלה לפיו יש לבטל את חובת המסכות בטיסות, ואמר יכ מהלך כזה "הוא ממש לא משהו שאנחנו צריכים אפילו לשקול".

מוקדם יותר היום, המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, המליץ כי נשאי נגיף הקורונה אשר הם אסימפטומטיים, יצטרכו לעשות בידוד רק חמישה ימים ולא עשרה, כפי שנהוג עד כה.

בהודעה של הסוכנות הוסבר כי הסיכוי להדביק אחרים הוא גבוה במיוחד במהלך 48 עד 72 השעות הראשונות לאחר הופעת התסמינים. קיצור תקופת הבידוד יאפשר לנשאים "לחזור לשגרה" מוקדם יותר, ובמקביל תאפשר לנשאים להישאר בבידוד במידה שהתסמינים יופיעו כעבור מספר ימים.

מעבר לכך, ב-CDC ממליצים שנדבק אסימפטומטי שיוצא מבידוד יחבוש מסכה במשך חמישה ימים - ובכך יפחית את הסיכוי להדביק אחרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE