ב-CDC ממליצים לקצר את תקופת הבידוד לנשאי קורונה אסימפטומטיים
רשות הבריאות המובילה בארצות הברית עדכנה את המלצת הבידוד הביתי לנדבקים שאינם סובלים מתסמינים, שיוכלו לצאת מבידוד לאחר חמישה ימים בלבד. מנהלת ה-CDC: "משלב בין ההגנה שמקבלים מהחיסונים לבין הידע שקיים עד כה על הנגיף"

המלצה חדשה פורסמה היום (שני) ע"י המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), לפיה נשאי נגיף הקורונה אסימפטומטיים יכולים לצאת מבידוד לאחר חמישה ימים בלבד, ולא עשרה ימים כפי שהיה נהוג עד כה.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בהודעת ה-CDC הוסבר כי הסיכוי להדביק אחרים הוא גבוה במיוחד במהלך 48 עד 72 השעות הראשונות לאחר הופעת התסמינים. קיצור תקופת הבידוד יאפשר לנשאים "לחזור לשגרה" מוקדם יותר, ובמקביל תאפשר לנשאים להישאר בבידוד במידה שהתסמינים יופיעו כעבור מספר ימים.

מעבר לכך, ב-CDC ממליצים שנדבק אסימפטומטי שיוצא מבידוד יחבוש מסכה במשך חמישה ימים - ובכך יפחית את הסיכוי להדביק אחרים.

"לכל מי שמקבל תוצאה חיובית בבדיקת קורונה מומלץ להיכנס לבידוד ביתי במשך חמישה ימים, כאשר בסיומם הוא יכול לצאת מבידוד במידה שאין לו תסמינים. מומלץ לעטות מסכה בקרבת בני אדם אחרים במהלך חמשת הימים שלאחר מכן", נמסר מה-CDC.

ב-CDC אף המליצו למי שאינו מחוסן (או כאלה שקיבלו את זריקת החיסון השנייה לפני חצי שנה או יותר) להיכנס לבידוד במשך 5 ימים לאחר קבלת בדיקת קורונה חיובית, ולחבוש מסכות בכל עת במשך חמישה ימים שלאחר מכן.

אילוסטרציה (צילום: רויטרס)

"הווריאנט 'אומיקרון' מתפשט במהירות ויש לו פוטנציאל להשפיע על כל תחומי החיים שלנו", מסרה מנהלת ה-CDC, ד"ר רושל וולנסקי, "ההמלצה החדשה שלנו היום מאזנת בין כל מה שידוע לנו עד כה על התפשטות הנגיף, לבין ההגנה שמקבלים מהחיסונים וזריקות הבוסטר. אני חוזרת ומדגישה, מניעת הידבקות בקורונה היא הכלי הטוב ביותר שיש לנו: תתחסנו, תקבלו את זריקת הבוסטר ותחבשו מסכות בחללים סגורים".

ככל הנראה, לחץ גדול הופעל על הממשל הפדרלי במטרה לקצר את תקופת הבידוד של ה-CDC. חברות תעופה רבות ביטלו טיסות בימים האחרונים בשל מחסור בכוח אדם, ובשבוע שעבר ה-CDC הודיע שתקופת הבידוד של עובדים במערכת הבריאות תתקצר לשבעה ימים בלבד - גם כן על רקע המחסור בעובדים.

ישנן מדינות שבהן תקופת הבידוד קצרה עוד יותר, למשל בניו יורק, שם עובדים במערכת הבריאות שנדבקו בנגיף ואסימפטומטיים יכולים לחזור למקום עבודתם כעבור חמישה ימים.

YOU MIGHT ALSO LIKE